خبرگزاری کار ایران

باقرزاده‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

جزئیات جلسه امروز کمیسیون بهداشت با نمکی

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۸۰۴

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز این کمیسیون با وزیر بهداشت مطالبی را مطرح کرد.

علی اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: امروز جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت برگزار شد و محور بحث موضوع کرونا بود.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره مباحثی که در کشور با شروع پیک دوم رخ داده است، همچون افزایش تعداد بیماران و تعداد فوت‌شدگان بحث شد. 

وی ادامه داد: وزیر بهداشت گزارشی را از ابتدای وقوع کرونا در کشور تا به امروز درخصوص پیشگیری و درمان کرونا در کشور ارائه داد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: به دلیل آن‌که این جلسه اولین جلسه کمیسیون با وزیر بهداشت بود، بسیاری از نمایندگان هم دیدگاه‌های خودشان را در مبارزه با کرونا و حمایت از پرستاران، به‌ورزان وپزشکان مطرح کردند.

وی ادامه داد: در بحث کارانه‌ها و تخت‌های بیمارستانی مطرح شد که دولت چه کارهایی باید انجام دهد. بحث دیگری که عنوان شد این بود که آیا فقط وظیفه مردم است که پروتکل‌های بهداشتی، قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به عنوان یک اصل رعایت کنند یا دولت هم باید وظیفه متقابلی داشته باشد.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به موازی‌کاری‌هایی که درخصوص بیماری کرونا در حال انجام است، گفت: مطلب دیگری که نمایندگان مطرح کردند، موازی‌کاری و عدم فرماندهی متناسب بود؛ آنان مطرح کردند که تناقض‌هایی وجود دارد و دولت هم باید در این قسمت وارد عمل شود و مردم بپذیرند.

وی ادامه داد: مطلب بعدی که بحث شد شکل قراردادهای پرستارانی بود که ۸۹ روز است به خدمت گرفته شدند؛ توصیه شد این پرستاران که به عنوان مدافع سلامت به میدان آمدند و در آینده دولت و کشور به این افراد نیاز دارد، برای قراردادشان فکری شود.

باقرزاده تاکید کرد: مجلس یازدهم بحث نظارت برایش مهم است، قوانین در عرصه سلامت به اندازه کافی داریم و در حال حاضر نیاز است در بعد نظارتی اقدام موثری‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز