خبرگزاری کار ایران

از سوی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور انجام شد؛

ارائه آیین‌نامه «تسهیل اجرای حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در محلات شهر‌ها و روستا‌های کشور» به کمیسیون سیاسی و دفاعی

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۱۴۲

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور آیین‌نامه تسهیل اجرای حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در محلات شهر‌ها و روستا‌های کشور را با همکاری وزارت کشور، تدوین و برای سیر مراحل بررسی به کمیسیون سیاسی و دفاعی هیئت دولت ارائه نموده است.

به گزارش ایلنا، یکی از مهمترین آرمان‌های انقلاب اسلامی، حمایت از محرومان و تحقق حکومت مستضعفان بوده است که برای تحقق آن تکالیفی در اصول ۳، ۲۱، ۲۸ تا ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی برای دولت مقرر گردیده است. تکالیفی که همان تحقق حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مصرح در میثاق حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که کشور ما در سال ۱۳۵۴ به آن پیوسته و در منشور حقوق شهروندی و دیگر قوانین و مقررات کشور مورد تصریح قرار گرفته اند.

تسهیل اجرای این حقوق با بهره گیری از ظرفیت هایی مانند کمک و همیاری مردم و سازمان های مردم نهاد در محلات شهرها و روستاهای کشور برای تأمین نیازها و خدمات عمومی اولیه از قبیل تأمین خوراک، پوشاک، آب، فاضلاب، برق، گاز، ساخت و توسعه معابر عمومی، مخابرات، آموزش، ورزش، بهداشت و اشتغال و رفع کمبودها در این زمینه و مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی همانند فقر، بیکاری، کودکان کار، زباله گردی، سوء تغذیه، اعتیاد و طلاق میسر خواهد بود و به عنوان گامی برای اجرای شعار دولت تدبیر و امید برای حمایت از حقوق شهروندی قابل پیگیری است.

در همین راستا معاونت حقوقی رئیس جمهور در راستای اصل ۱۳۸ قانون اساسی به پیوست آیین نامه «تسهیل اجرای حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در محلات شهرها و روستاهای کشور» را که پس از مشورت و نظرخواهی از کارشناسان، نهادهای مربوط و به ویژه وزارت کشور تنظیم شده است، جهت سیر مراحل بررسی و تصویب به هیئت دولت ارائه نموده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز