خبرگزاری کار ایران

بهادری در نطق میان دستور تأکید کرد؛

شورای نگهبان بر اساس گزارش مراجع رسمی صلاحیت کاندیداها را بررسی کند نه گزارش‌های واصله

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۸۷۳

نماینده مردم ارومیه در مجلس با انتقاد از روند بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان گفت: به دلیل کمبود وقت برای بررسی در حق اینجانب اجحاف شد در حالی که هیچ مورد گزارش تخلفی در پرونده ام وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدهادی بهادری در نشست علنی امروز سه شنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: علیرغم اینکه تمام تلاش خود را برای رسیدگی به مشکلات مردم داشتم و طی ۴ سال، ۱۸ هزار ملاقات حضوری داشتم اما بدیهی است که به بسیاری از درخواست ها نتوانستم جامه عمل بپوشانم که عذرخواهی می کنم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت ها خود در مجلس دهم اظهار داشت: پیگیری و تصویب اصلاح قانون مدیریت بحران کشور با تأکید بر مطالعات مدیریت ریسک زلزله به عنوان یکی از دستاوردهای تقنینی مجلس دهم با پیگیری اینجانب صورت گرفت همچنین در خصوص اصلاح قانون پیش فروش ساختمان نیز متن اصلاحی آن در کمیسیون عمران با مدیریت بنده تهیه شد که در حال نهایی شدن در کمیسیون قضایی است ضمن اینکه بالغ بر ۵۰ سوال و تذکر به مسئولان کابینه درباره مسائل ملی و منطقه ای از سوی اینجانب صورت گرفت.

وی درباره پیگیری پروژه های عمرانی منطقه خود یادآور شد: در مجلس دهم با پیگیری های موثر، بعد از ۲۰ سال انتظار شهر ارومیه به شبکه ریلی کشور متصل شد و آزادراه ارومیه-تبریز در قطعات یک، دو و چهار به طور کامل به بهره برداری رسید و تونل خط ۳ نیز در حال حفاری بوده و با حفاری ۱.۵ کیلومتر باقیمانده، کل مسیر ارومیه تا تهران ۴ بانده می شود که پیگیری وزارت راه را می طلبد.

بهادری ادامه داد: بزرگراه ارومیه تا مرز سرو در طی دوره مجلس دهم با پیشنهاد افزایش اعتبار در بودجه از سوی اینجانب در کمیسیون تلفیق در شرف اتمام است و به زودی شاهد افتتاح این مسیر خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تصویب منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو در مجلس دهم مراحل قانونی خود را گذرانده، عنوان کرد: به علت برخی مخالفت های شورای نگهبان امروز با اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد که امیدواریم با تأیید مجمع، تصویب شود.

وی افزود: پروژه انتقال آب از رودخانه منطقه به دریاچه ارومیه که در سال ۹۵ و آغاز مجلس دهم شروع شد خوشبختانه با پیگیری های فراوان در آستانه افتتاح بوده و با برنامه ریزی به عمل آمده تا دی ماه امسال حجم پیش بینی شده حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از این رودخانه به دریاچه ارومیه می رود که دریاچه را احیا می کند.

بهادری در ادامه با بیان اینکه پروژه سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با حمایت ستاد احیای دریاچه ارومیه به زودی به انتها می رسد، عنوان کرد: به لحاظ حل مشکلات بهداشتی منطقه و با انتقال پساب تصفیه شده به دریاچه بخشی از فرایند احیا تسریع می شود همچنین بازگشایی حق آبه زیست محیطی سدها و لایروبی رودخانه ها و هدایت بارش سال های اخیر باعث شده دریاچه از حجم کمتر از یک میلیارد متر مکعب در سال ۹۳، به بیش از ۵ میلیارد متر مکعب در سال جاری برسد.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی ادامه داد: طی دوره دهم ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه و تالار مرکزی ارومیه با پیگیری به ثمر رسید و اکنون در مرحله تجهیز است  و یکی از پیگیری های دیگر طرح قیر رایگان بود که با همت مجلس دهم به خصوص کمیسیون عمران در شهرستان ارومیه در روستاهای منطقه انجام شد و توسعه شبکه گازرسانی و آبرسانی در اکثر روستاهای شهرستان انجام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه آبیاری مدرن و قطره ای به خصوص در پایین دست منطقه از دیگر پیگیری های به ثمر نشسته بود، عنوان کرد: حمایت از صادرکنندگان سیب و ایجاد میز سیب در آذربایجان غربی با پیگیری های به عمل آمده صورت گرفت همچنین پروژه قطار پرسرعت ارومیه-تبریز موفق به اخذ کمیسیون ماده ۲۳ مطالعات شد که با توضیحات فنی به تصویب رسید و در حال اجرا است.

بهادری اضافه کرد: ایجاد اداره کل راه آهن آذربایجان غربی علیرغم پیگیری ها هنوز ابلاغ  نشده اما مطالعات توجیهی انجام شده است. یکی از موارد دیگر حل مشکل معلمان حق التدریسی، پیش دبستانی و آموزشیاران نهضتی بود که عمده موارد حل شد و برای آزمون نهضتی ها اقدامات انجام خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی توضیح داد: تلاش های بسیاری انجام شد که خوشبختانه تدریس زبان ترکی در دانشگاه های آذربایجان آغاز شده و کتاب های آن در حال تهیه است و این مهم نیز به زودی عملیاتی می شود.

وی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت: در خصوص بررسی صلاحیت کاندیداها باید گفت شورای نگهبان خوب عمل نکرد و با توجه به تعداد کاندیداها و محدودیت اعضای شورا، تقریبا دیدار این افراد بسیار سخت و غیرممکن بود و البته در این شرایط اظهارنظرهای پیاپی سخنگو نیز ضرورتی نداشت اما شبکه جمع آوری اطلاعات متأسفانه گزارش های بدون پشتوانه و بر مبنای حب و بغض را در پرونده افراد دخالت دادند که قضاوت ها بر مبنای موضع گیری ها و نیت خوانی انجام شده بود در حالی که حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است.

بهادری یادآور شد: در خصوص شخص بنده گفته شد در حق شما و تعدادی دیگر به دلیل کمبود وقت بررسی، اجحاف شد. در پرونده اینجانب حتی یک مورد تخلف اثبات شده وجود نداشته و خود را قربانی مبارزه با فساد و پیگیری حقوق مردم می دانم و کماکان ملتزم به نظام جمهوری اسلامی هستم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آیا بهتر نیست شورای نگهبان به جای توجه به نظر چند کارشناس و گزارش، با نگاه اسلامی بر اساس گزارش مراجع رسمی و با صحبت با داوطلب داوری کند و بقیه انتخاب را به مردم بسپارد؟ مردم بهتر از هر کسی کاندیدای خود را می شناسند و باعث افزایش مشارکت به عنوان یک سرمایه اجتماعی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز