خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه سانفرانسیسکو در گفت‌وگو با ایلنا:

رنج مردم ایران برای امثال پمپئو بی‌اهمیت است/ قربانی شدن سلامت مردم یک تراژدی است/ عزم جهانی برای لغو تحریم‌ها وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۵۹۱

استاد علوم سیاسی با تاکید بر اینکه رنج مردم ایران برای ترامپ بی‌اهمیت است، گفت : در این بازی سیاست، مردم عادی و بی‌گناه قربانی هستند و این واقعیتی نگران‌کننده و بحرانی غم‌انگیز است. قربانی شدن سلامت مردم یک تراژدی است.

رابرت اسمیت استاد علوم سیاسی دانشگاه سانفرانسیسکو است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا بیان کرد.

وی در ابتدا در مورد تحریم‌ها در زمان شیوع کرونا گفت: تحریم روش مناسبی نیست من بطور کلی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالف هستم، تنها راه بهبود روابط ایران و آمریکا دیپلماسی است. اما تحریم‌ها نباید در این بحران جهانی بهداشت به عنوان ابزاری برای فشار به کار گرفته شوند و باید حداقل بخشی از آن‌ها تعلیق شوند.

وی در ادامه با ابراز تاسف از تداوم تحریم در شرایط کنونی گفت: نگرانی اندکی در بین رهبران سیاسی یا رسانه‌های آمریکایی مبنی بر رفع تحریم‌ها علیه ایران وجود دارد و عزم جزم و جهانی برای لغو تحریم‌ها در شرایط کنونی وجود ندارد.

 این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: من گمان می‌کنم دولت یا حداقل برخی از سران دولت ترامپ ازجمله وزیر امور خارجه امریکا رنج‌های مردم ایران را نادیده می‌گیرند و رنج مردم ایران برای آن‌ها بی‌اهمیت است و این ویروس را فرصتی برای تشدید فشار بر ایران و مردم ایران می‌دانند و به دنبال بالا بردن نارضایتی در میان مردم ایران هستند تا بتوانند شاهد تغییر نظام در ایران باشند. واشنگتن مدت‌‌ها است که به دنبال چنین چیزی است.

 وی تاکید کرد که در این بازی سیاسی مردم عادی و بی‌گناه قربانی هستند و این واقعیتی نگران‌کننده و بحرانی غم‌انگیز است. قربانی شدن سلامت مردم یک تراژدی است.

اسمیت در ادامه گفت: چندین کشور عضو اتحادیه اروپا، آمریکا را به تهیه منابع مورد نیاز ایران و لغو تحریم‌ها  تشویق کرده‌اند. اما تا‌کنون تلاش‌های بین‌المللی به نتیجه نرسیده است‌ امیدوارم ایالات متحده از این بحران برای ادامه سیاست تلاش برای تضعیف دولت استفاده نکند‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز