خبرگزاری کار ایران

گاردین:

همه‌گیری کرونا می‌توانست دریچه‌ای برای آتش‌بس بشردوستانه فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۸۸۲

گاردین در گزارشی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: اکنون تنش‌ها شدت گرفته و یک حادثه حتی جزئی نیز می‌تواند به شرایطی منجر شود که به سرعت از کنترل خارج شود.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، تنش‌های ناشی از کمپین «فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران بالا رفته است و به واکنش «حداکثر مقاومت» تهران و تشدید فعالیت در منطقه و تقویت برنامه هسته‌ای این کشور که ناشی از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و تحمیل مجدد تحریم‌ها است، منجر شده است. فشار بر ایران باعث شده تقریباً دو طرف در یازده ماه گذشته سه بار تا آستانه درگیری تمام عیار پیش رفته‌اند. اولین مورد پس از شلیک به هواپیمای بدون سرنشین آمریکا بود. دومین بار در ماه سپتامبر، هنگامی که ایران متهم به حمله به زیرساخت‌های نفتی سعودی شد و دوباره هنگامی که ایالات متحده ژنرال سلیمانی را در ماه ژانویه به شهادت  رساند، باعث حملات موشکی تلافی‌جویانه ایران در عراق شد. همه‌گیری کرونا می‌توانست دریچه‌ای برای آتش‌بس بشردوستانه فراهم کند، اما در عوض به نظر می‌رسد فرصتی برای نمایش سخت شدن مواضع شده است.

با این وجود هیچکدام از طرفین حاضر به تسلیم نیستند، کمبود کانال‌های ارتباطی مؤثر، باعث شده دیپلماسی متوقف شود. اکنون تنش‌ها شدت گرفته و یک حادثه حتی جزئی نیز می‌تواند به شرایطی منجر شود که به سرعت از کنترل خارج شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز