خبرگزاری کار ایران

در تماس تلفنی روحانی با رئیس‌جمهور ترکمنستان مطرح شد؛

تاکید بر تلاش مسئولان در راستای بازگشت روند همکاری‌های اقتصادی به روال قبلی و برقراری تبادلات تجاری در مرزهای مشترک دو کشور

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۵۴۲

رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو ملت و روابط دوستانه و رو به گسترش دو دولت در عرصه های گوناگون از جمله تجاری و اقتصادی، بر ضرورت توسعه مناسبات و همکاری‌های همه جانبه در راستای تامین منافع دو ملت تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی و «قربانقلی بردی محمداف» روز چهارشنبه در گفتگویی تلفنی، با تبریک متقابل ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات دو ملت در این ماه، تلاش مسئولان دو کشور در راستای بازگشت روند همکاری های اقتصادی به روال قبلی و برقراری تبادلات تجاری در مرزهای مشترک با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی را مورد توافق قرار دادند.

دو طرف با اشاره به مشکلات و سختی هایی که شیوع بیماری کرونا برای اکثر کشورهای جهان بوجود آورده، همدلی و تلاش همه کشورها در مسیر مقابله با کرونا را لازم دانسته و بر همکاری متقابل دو کشور در این راستا تاکید کردند.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با کرونا موفقیت ها و دستاوردهای خوبی را به دست آورده، اظهار داشت: آمادگی داریم تا تجربیات خود را در اختیار کشور دوست ترکمنستان قرار دهیم.

قربانقلی بردی محمد اف  نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به جایگاه ایران در مناسبات تجاری و اقتصادی منطقه، افزود: توسعه روابط و همکاری های صمیمانه و توام با احترام متقابل با کشورهای دوست بویژه جمهوری اسلامی ایران برای ترکمنستان در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز