خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

در روزهای پساکرونا به صاحبان مشاغل تخفیف مالیاتی بدهیم/ تدوین بسته حمایتی برای تولیدکنندگان در کمیسیون رفع موانع تولید/ برای مدیریت کرونا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۱۶۲

یک نماینده مجلس گفت: اگر دیپلماسی اقتصادی و سیاسی‌مان را فعال کنیم می‌توانیم اروپایی‌ها و سایر کشورها را با خودمان همراه کنیم تا از این شرایط تحریمی خارج شویم.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار، درباره چالش‌های دولت پس‌از کنترل و مهار بیماری کرونا در کشور گفت: ابتدا باید خودمان را جای دولت بگذاریم، همه باید کمک کنیم در فضای فعلی که به وجود آمده است کاری که امکانش وجود دارد را انجام دهیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مثلاً در چین درب خانه‌های مردم را پلمپ کردند؛ کاری به مسائل اقتصادی نداریم آیا ما به لحاظ فرهنگی قبول می‌کنیم که در خانه‌های مردم پلمپ کنند؟

وی یادآور شد: گلایه‌هایی در بحث کرونا وجود داشت مبنی بر این‌که چرا فلان استان را قرنطینه نکردیم، چرا انتخابات را عقب ننداختیم باید در حال حاضر از این حرف‌ها بگذریم. امروز هم تا به اینجا اتفاقات خوبی افتاده است.

این عضو کمیسیون  برنامه و بودجه  تاکید کرد: مهم‌ترین چیزی که درحال حاضر نگران‌کننده است، مباحث اقتصادی است. کنگره آمریکا ۲ هزار میلیارد دلار در اختیار ترامپ گذاشته است تا کارهای اقتصادی را انجام دهد و در مقابل برای مباحث علمی ۸ میلیارد دلار گذاشته است؛ این کار نشان می‌دهد مباحث اقتصادی برای‌شان مهم‌تر است.

لاهوتی خاطرنشان کرد: بودجه‌‌ای که امسال تصویب شد اگر کرونا هم نمی‌آمد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کسری داشت آن هم با سازوکار فروش یک میلیون بشکه نفت و افزایش درآمدهای مالیاتی که درحال حاضر هیچ‌کدام را طبق پیش‌بینی‌ها نداریم و حدس ما این است حدود ۲۴۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز داریم تا بتوانیم کرونا را مدیریت کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در شرایط سخت این روزها دیپلماسی اقتصادی و سیاسی ما باید فعالانه عمل کند، گفت: باید در این شرایط از فرصت‌ها استفاده کنیم تا گشایشی در تحریم‌ها صورت گیرد؛ اگر دیپلماسی اقتصادی و سیاسی‌مان را فعال کنیم، می‌توانیم اروپایی‌ها و سایر کشورها را با خودمان همراه کنیم تا از این شرایط تحریمی خارج شویم.

وی تاکید کرد: تعامل اقتصادی در گرو تعامل سیاسی است، باید با دنیا ارتباط داشته باشیم. همه دنیا ایالات متحده نیست و باید این را یادمان باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برجام یک حادثه بزرگ برای کشور ما بود چراکه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را از سر ما برداشت. درست است که امروز تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا را داریم اما دیگر تحریم‌های سازمان ملل متحد را نداریم تا کشورها ملزم به اجرای آن باشند. اگر امروز کشوری تحریم‌های آمریکا را رعایت می‌کند به خاطر این است که این کشور از لحاظ اقتصادی قدرتمند است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس مجلس به رؤسای مجالس دنیا نامه نوشت، رئیس‌جمهور به رؤسای سازمان‌های بین‌المللی نامه نوشت؛ مشاهده کردیم رئیس سازمان ملل روی سخنان ایشان صحه گذاشت، بسیاری از کشورهای دنیا از این اقدامات استقبال کردند حتی در ایالات متحده تعدادی نماینده هم با این استقبال‌ها هم‌صدا شدند.

وی ادامه داد: حال که اقدامات کشورمان در جهت رفع تحریم‌ها مورد استقبال قرار گرفته است، دیپلماسی سیاسی و اقتصادی ما باید فعال شود تا گره‌گشایی صورت گیرد و پول‌های بلوکه شده ما به کشور بازگردد.

لاهوتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دولت برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر که در روزهای شیوع کروناکسب ‌و کارهایشان تعطیل شده است، گفت: دولت در حد بضاعتش اقداماتی را شروع کرده است، حالا شاید بیایند بگویند با این یک میلیون در این روزها چه کاری می‌توان انجام داد؟ باید بگویم در این شرایط که بودجه معلوم‌الحالی داریم و پشتوانه‌ای وجود ندارد، این اقدامات خوب است.

وی ادامه داد: دولت باید به صاحبان مشاغل تخفیف مالیاتی دهد، به هرحال کسب و کار و تولید در این روزها تعطیل شده است صاحبانش درآمدی نداشته‌اند که بتوانند مالیات مصوب را پرداخت کنند.

لاهوتی گفت: قرار است بسته‌ای در کمیسیون رفع موانع تولید تدوین کنیم تا بتوانیم برون رفتی از این شرایط داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز