خبرگزاری کار ایران

درخواست نماینده دائم سوریه در سازمان ملل برای رفع تحریم­‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۵۸۳

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با ارسال نامه­ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواستار لغو فوری و غیر مشروط تحریم­های ظالمانه آمریکا برای مقابله با اپیدمی کرونا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «بشار الجعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نامه‌­ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواستار لغو تحریم‌های ظالمانه علیه این کشور شد.

وی در این نامه نوشت: «اظهارات جیمز جفری، فرستاده آمریکا در سوریه غیر مسئولانه و گمراه‌کننده و صرف سرپوش گذاشتن بر جنایت‌­های کشورش علیه سوریه است.»

الجعفری در ادامه افزود: «اظهارات جفری نشان‌دهنده ادامه سیاست انکار از سوی دولتی است که نمی‌توان به هیچ نوع ایفای نقش انسانی و جهانی آن در مبارزه با شیوع ویروس کرونا اعتماد کرد.»

وی تاکید کرد که سوریه در معرض فشار مضاعف ناشی از بحران کرونا قرار دارد و چالش‌­های مختلف در مبارزه با این اپیدمی مستلزم اقدام دولت به ایجاد زیرساخت­‌های اساسی و ارکان ضروری بخش‌­های سلامت است.

الجعفری در همین راستا خواستار لغو فوری و بدون قید و شرط همه تحریم‌­های یک‌جانبه و ظالمانه آمریکا به ویژه در بخش بانکی و حمل‌و‌نقل هوایی و انرژی و نفت شد تا منابع و تجهیزات پزشکی آزادانه وارد کشور شده و قدرت سوریه برای مبارزه با اپیدمی کرونا تقویت شود.

وی همچنین خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکا از همه اراضی سوریه به ویژه از میادین گاز و نفت و اجازه به دولت سوریه بر بسط سیطره خود در ان مناطق  شد.

جعفری مهم‌ترین پیامدهای منفی مستقیم و غیر مستقیم اقدامات آمریکا به ویژه کاهش رتبه سوریه در فهرست توسعه انسانی را متذکر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز