خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به انتقاد رئیس پلیس تهران از اعطای مرخصی به زندانیان مطرح شد؛

اسماعیلی: در تهران از زندانیان مرخصی رفته فقط یک نفر بازداشت مجدد داشته است

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۷۸۸

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اینکه برداشت شده تعدادی از زندانیان مرخصی‌ رفته‌ مرتکب سرقت شدند به هیچ عنوان با واقعیت انطباق ندارد و عملا در تهران از زندانیان مرخصی رفته فقط یک نفر بازداشت مجدد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود در خصوص انتقاد رئیس پلیس تهران در رابطه با اعطای مرخصی به زندانی‌ها گفت: من از زحمات عزیزان نیروی انتظامی چه در حوزه تامین امنیت و چه حوزه فاصله‌گذاری اجتماعی تشکر می‌کنم اما فرمایش ایشان، فرمایش صحیحی نبود و تنها تحلیل و برداشت بود چراکه متعاقب این اظهارات بررسی‌های ما نشان داد در ایام ۴۵ روزه اخیر آمار سرقت‌ها کاهش داشته است. همچنین اینکه گفته شد این سرقت‌ها توسط زندانی‌ها بوده بررسی کردیم و منطبق بر واقعیت نبود که البته عدد دستگیری‌ها هم کمتر است. در بین دستگیرشدگان در حوزه تهران افراد سابقه داری وجود دارند اما نه جزو افرادی که در مرخصی باشند.

وی ادامه داد: در تمام این افراد که بررسی شد اول عددی را اعلام کردند که درشت بود و بعد کاهش پیدا کرد و عملا در تهران از زندانیان مرخصی رفته فقط یک نفر بازداشت مجدد داشته است. البته نمی‌خواهیم بگوییم این افراد مرتکب جرم نمی‌شوند اما اکثرا ضوابط را رعایت کردند. با این حال یک بخشی را ما خودمان هم به پلیس زحمت دادیم و اطلاعات آنها را دادیم که رصد کنند که برای مردم و امنیت جامعه است اما اینکه برداشت شد تعدادی از مرخصی‌ رفته‌ها مرتکب سرقت شدند به هیچ عنوان با واقعیت انطباق ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز