خبرگزاری کار ایران

پیام سفیر ایران در فرانسه به مناسبت فرا رسیدن نوروز

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۵۱۶

سفیر ایران در فرانسه در پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز تاکید کرد: ما ایرانیان همواره در طول قرون متمادی «نوروز و بهاران» را که ریشه تمدن، فرهنگ و اصالت ماست در بزنگاه‌های سخت تاریخی و حتی به هنگام هجوم بیگانگان، تبدیل به ابزاری برای مقابله و دفاع از کیان کشور و جان و روح و روان ملت خود ساخته ایم.

 به گزارش ایلنا، متن پیام نوروزی بهرام قاسمی به شرح زیر است :

بنام خداوند جان آفرین

هموطنان عزیز،

نوروز باستانی و طلیعه خجسته بهاران بار دیگر از دل تاریخ، اعصار و فرهنگ و تمدن دیرپا و دیرینه ایران زمین با گذر از فراز و نشیب های پرشمار که آرام و رام و گه به سختی و دشواری تا به امروز همنشین و همراه ماست، باز هم کم کم فرا می رسد تا امروز روزی باز ما ایرانیان را مژده بخش امید و جشن و شادی و سرور نماید.

نوروز امسال و بهاران در حالی آغاز می شود که مردم بزرگ ایران با تمام توان و تلاش مبارزه و مقابله ای بی امان در برابر یک «مهاجم نوپا» و جدید و ناشناخته و چون همیشه اعصار «سلطه جو» که همان کروناویروس خوانده می شود را به انجام می رسانند.

ما ایرانیان همواره در طول قرون متمادی «نوروز و بهاران» را که ریشه تمدن، فرهنگ و اصالت ماست در بزنگاه های سخت تاریخی و حتی بهنگام هجوم بیگانگان، تبدیل به ابزاری برای مقابله و دفاع از کیان کشور و جان و روح و روان ملت خود ساخته ایم.

باشد که با بازآمدن بهار و سال نو و نوروز خجسته، بار دیگر این «هیولای دیو سیرت» ناخوانده و منحوس که «مام میهن» را در اقصی نقاط کشور با تهدید و تحدیدات، معضلات و اضطراب و نگرانی مواجه ساخته است از میان این سرزمین یکتاپرستان رخت بیرون برد.

شایسته است از سوی خود و تمامی همکارانم و پرشمار ایرانیانی که در فرانسه دل و جان در گرو ایران خود و سرنوشت آن دارند، بهترین و خالصانه ترین تبریکات و تهنیت ها را تقدیم بدارم و در این لحظات برای ملت بزرگ، «آگاه و فهیم» ایران آرزوی روزهایی آکنده از آسایش، آرامش، تندرستی و رفاه بنمایم.

لازم می دانم از تمامی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران و کادرهای درمانی فداکار، خستگی ناپذیر و تمام تیم های پشتیبانی در مراکز درمانی تشکر و ایام نوروز را که بی تردید کماکان بر حسب وظیفه انسانی و ذاتی خود در مراکز درمانی و بر بالین بیماران به تیمار آنان و بدور از خانه و کاشانه و عزیزان خود خواهند پرداخت، تبریک و تهنیتی ویژه عرض نمایم و برای آنان سالی سرشار از موفقیت، شادی و تندرستی آرزو کنم.

 جا دارد و باید که با صدایی رسا به «مردم تاریخ ساز و غرور آفرین» کشورم که علیرغم کاستی های بسیار و تحمل برخی محرومیت ها، نبودها و نداشته ها به علت تحریم های غیرقانونی و خلاف موازین بین المللی ایالات متحده آمریکا حتی از دریافت و داشتن تجهیزات اولیه پزشکی – دارویی در اقدامی غیرانسانی که مظهر جنایت بشری است صبورانه، با همت و فداکاری انسانی و خداگونه در تلاشی جمعی با داشته های خویش در مقابله با کروناویروس مقاومت می نمایند، یاد کنم.

و باز باید در نگاهی ژرف و همه جانبه از رفتار خردمندانه و متکی و برخاسته از همان فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی مردم شریف ایران طی یکماه گذشته به نیکی یاد نمایم.

در میانه همه تصاویر و اخباری که طی هفته های گذشته در سراسر جهان پیرامون رفتارهای شتابزده و هراسان برای هجوم به فروشگاهها و جنون خرید ناشی از ترس و اضطراب و واهمه از آینده ای مبهم و نامعلوم پخش گردید، تصویری از ایران منتشر نشد. اگرچه هر آنجا که چنین اتفاقی نیز افتاد و مردمی که به این ره و راه رفتند را نیز بهانه ای برای سرزنش و خرده گیری نیست.

اضطراب و ترس و بی اعتمادی در مقابل هیولای ناشناخته و دشمن نادیده و نامرئی و احساس کاستی و ناتوانی، آدمی را هرچه مغرور و متکی به تکنولوژی و قدرت اقتصادی، احتمالاً به این گونه ناهنجاری های اجتماعی سوق می دهد.

اما سرفرازانه باید گفت ملت ایران در این محک و آزمون تاریخی خوش درخشیدند و امیدوارم همچنان چنین باد.

در انتهای کلام بهترین و خالصانه ترین شاد باش و آرزوهای نیک خود را تقدیم تمامی ایرانیان مقیم فرانسه می نمایم و برای آنان سالی سرشار از موفقیت، شادکامی و کامیابی از ایزد متعال خواستارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز