خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مرخصی آذر پی در هاله‌ای از ابهام

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۱۰۹

وکیل مجید آذرپی زندانی سیاسی با بیان اینکه مقامات قضایی نسبت وضعیت موکلش پاسخگو نیستند از نامشخص بودن تعلق گرفتن مرخصی به وی خبر داد.

«کیمیا کورس» وکیل مجید آذرپی زندانی سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: امروز برای بار چندم به دادگاه مراجعه کردیم اما متاسفانه به هیچ نتیجه ای نرسیدیم. ضمن اینکه مسئولان ارشد پاسخگو نبودند، به ما گفته شد که قرار شده است که جزئیات دیگری از پرونده افراد را بررسی کنند و دادستان می‌خواهد نفر به نفر تکلیف آنها را مشخص و امضا کند.

وی با بیان اینکه «به ما گفته‌اند بروید و منتظر باشید»، درباره شایعه «ترس از خروج آذرپی موجب ندادن مرخصی به این زندانی سیاسی شده است»، گفت: دفعات قبل به طور ضمنی این دلیل از طرف دادیار به ما گفته شد که چند نفر از کشور خارج شده‌اند اما اینبار چنین چیزی مطرح نبوده است ضمن اینکه آقای آذرپی وثیقه دارند.

وکیل آذرپی با بیان اینکه این زندانی سیاسی به مدت یکسال است که به مرخصی نیامده است، گفت: هیچ توضیحی مبنی بر اینکه آیا اصلا مرخصی به موکل من تعلق می‌گیرد یا نمی‌گیرد، داده نمی‌شود و حتی خودشان هم می‌گویند ما نمی‌دانیم اما لیستی تهیه کرده‌ایم و دست دادستان است و او باید بگوید که به چه کسی مرخصی تعلق می‌گیرد.

کورس اظهار داشت: وضعیت زندان‌ها به دلیل اینکه فضای زندگی جمعی دارد نگران‌کننده است و با وجود اینکه در حال حاضر جمعیت زندان اوین کاهش پیدا کرده اما به هر حال زندگی جمعی است و امکاناتی که بیرون هست در داخل زندان وجود ندارد و این موضوع باعث نگرانی خانواده‌ها نسبت به سلامتی زندانیانشان شده است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط زندان اصلا شرایط مناسبی نیست، گفت: بهداری اوین به دلیل اینکه کارتن خواب‌ها و معتادان را آورده‌اند اصلا وضعیت خوبی ندارد و زندانیان دیگر نمی‌توانند در آنجا حضور پیدا کنند.

بر اساس این گزارش مجید آذرپی کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب در تایخ ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ازسوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به «اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام» تفهیم اتهام و به ۶ سال و شش ماه حبس و ۳ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد؛ شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم وی را عینا تایید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز