خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا:

کمبودی در زمینه ماسک و لباس حفاظت فردی نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۶۵۹

امیر سرتیپ دوم شهروز ناصری گفت: با تمهیدات انجام شده در زمینه ماسک و لباس حفاظت فردی دچار کمبود نخواهیم شد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم شهروز ناصری رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش، با اشاره به اقدامات ارتش قبل از ورود ویروس کرونا به ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران قبل از اینکه کرونا وارد کشور شود، جلساتی را تشکیل داد؛ در نیروی هوایی پیش‌بینی می‌کردیم که این ویروس وارد کشور شود که باعث شد پیشگیری‌هایی لازم انجام شود.

وی در خصوص نحوه کمک‌رسانی ارتش به مردم عنوان کرد: پس از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در داخل ارتش، قرار شد تا بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش که بزرگترین بیمارستان ارتش هم هست به‌عنوان بیمارستان معین بیماران کرونایی کشوری در کنار سایر بیمارستان‌ها مانند مسیح دانشوری، شهدای یافت‌آباد و هاجر به مردم خدمت‌رسانی کند.

رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا با اعلام اینکه بیمارستان بعثت تقریباً بیشترین پذیرش را در داخل نیروهای مسلح از بیماران کرونایی دارد، گفت: هم‌اکنون این بیمارستان ۶۰۰ تخت خوابی در خدمت مردم است و پذیرش بیماران کرونایی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با تمهیدات انجام شده در زمینه ماسک و لباس حفاظت فردی دچار کمبود نخواهیم شد، توضیح داد: درخواست برای وسایل حفاظت فردی پرسنل درمانی زیاد است و می‌توانیم مردم‌یاری را به آحاد کشور داشته باشیم. نیروی هوایی اقدام به احداث کارگاه راه‌اندازی تولید ماسک و لباس حفاظت فردی در داخل مجتمع شهید بهشتی، فرماندهی و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش کرده است و می‌توانیم بگوییم هیچ موقع ماسک و لباس حفاظت فردی کم نخواهیم آورد.

امیر سرتیپ دوم ناصری با اعلام این خبر که تاکنون در میان پرسنل نیروی هوایی ارتش، هیچ مورد مثبتی از کرونا را نداشته‌ایم، گفت: با توجه به پیشگیری‌های زیادی که انجام شده، از پرسنل نیروی هوایی ارتش تاکنون مورد مثبت قطعی نداشته‌ایم.

وی در رابطه با تمهیداتی که در زمینه اقدامات پیشگیری‌کننده میان کارکنان انجام شده، اظهار داشت: ما به فکر جزئی‌ترین مسائل بودیم؛ حتی مأخذ پروتئین را در رژیم‌های غذایی افزایش دادیم، تجمعات غیر ضروری را لغو کردیم، مهمانسرا‌های ارتش را از پذیرش در ایام عید ممنوع کردیم، پیش‌بینی قرنطینه در تمام پایگاه‌های سطح نهاجا انجام شده و آموزش‌های لازم در قالب بنر‌ و بروشور  به کارکنان و خانواده‌ها ارائه شده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا با تأکید بر اینکه شستن دست با آب و صابون و دست نزدن به صورت از مهمترین محور آموزش‌هاست، بیان کرد: مابقی مسائل برای مردم عادی نیازی ندارد تا نگرانی ایجاد کند. شستن دست با آب و صابون و دست نزدن به صورت کافی است تا حفاظت خوبی در برابر کرونا پیدا کنیم.

وی همچنین گفت: آسایشگاه‌های سربازی و آموزشی روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند. ورودی پادگان‌ها همه تب‌سنجی و معاینه می‌شوند و سرباز‌ها وقتی مرخصی می‌گیرند در زمان بازگشت ابتدا معاینه می‌شوند و بعد به داخل پادگان‌ها راه پیدا می‌کنند.

امیر ناصری خاطرنشان کرد: در تمام دوران تعطیلات نوروز، تمامی مرخصی‌های کادر درمانی لغو شده است و همه با حالت آماده‌باش کامل در خدمت مردم ایران اسلامی هستیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز