خبرگزاری کار ایران

نامه خانواده‌های فعالان محیط زیستی بازداشت شده به رییس قوه‌ قضاییه

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۳۷۳

در بخشی از این نامه آمده است؛ متواضعانه از حضرتعالی میپرسیم آیا مصلحت و عدالت حکم می‌کند که مختلس آزاد شود و متهمینی با حبسهای طولانی مدت اما سپری‌کردن ۱۰ روز حبس مرخصی بروند اما عزیزان ما که مدت طولانی در بازداشت و حتی انفرادی بوده‌اند در این وضعیت خطرناک و نگران کننده مستثنی شوند؟!

به گزارش ایلنا، متن نامه خانواده‌ی بازداشت شدگان محیط زیستی به این شرح است؛

جناب آقای دکتر سید ابراهیم رییسی

ریاست محترم قوه قضاییه

با سلام و احترام؛ اینجانبان خانواده‌های زندانیان امضاکننده نامه از حضرتعالی که با صدور بخشنامه هایی دستور اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و سرایت آن به زندانها و همچنین اعطای مرخصی به زندانیان را صادر فرموده‌اید، تشکر می‌نماییم و توفیق روز افزون و سالمتی آرزومندیم. هرچند منوط کردن اعطای مرخصی که با هدف حفظ سلامت جسمی و روحی زندانیان صورت می‌گیرید، به «نوع جرم» و همچنین «میزان محکومیت» در جرائم مشابه، شرایط را بر زندانیان خارج مانده از شمول این بخشنامه و خانواده‌های آنها سخت و دشوار نموده است و از آن گله‌مندیم.

تصدیق خواهید فرمود احتمال بیمارشدن زندانیان در شرایط شیوع بیماری ارتباطی به «نوع جرم» و «میزان محکومیت» آنها ندارد و قراردادن شرط «میزان محکومیت» در امکان برخورداری از مرخصی برای متهمان پرونده‌های امنیتی و صرف اعطای مرخصی به متهمان با کمتر از ۵ سال محکومیت، سختگیری مضاعف در حق زندانیان و خانواده‌های آنان در شرایط شیوع بیماری کرونا است.

جناب آقای دکتر رییسی؛ هرچند درد ما این است که چطور زوایای گسترده خدمات و دغدغه‌های عزیزان ما در سطور کیفرخواست ۳۰۰ صفحه‌ای و دادنامه ۱۶۰ صفحه ای لحاظ نگردید اما راضی هستیم به تقدیر خدا و در مملکتی که امید همه به حاکمیت فرزند پاک رسول خداست تحمل سختی آسان‌تر است. اما متواضعانه از حضرتعالی می‌پرسیم آیا مصلحت و عدالت حکم می‌کند که مختلس آزاد شود و متهمانی با حبس‌های طولانی مدت اما سپری‌کردن ۱۰ روز حبس مرخصی بروند اما عزیزان ما که مدت طولانی در بازداشت و حتی انفرادی بوده‌اند در این وضعیت خطرناک و نگران کننده مستثنی شوند؟!

آیا بیش از دو سال بازداشت با شرایط سخت که نزدیک به ۸ ماه آن انفرادی و مابقی شبه انفرادی بوده است و به تعبیر دقیق مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: هر روز حبس انفرادی معادل ۱۰ روز حبس است، اگر موجبی برای آزادی آن‌ها نیست، نباید حداقل در اعطای مرخصی به آنها ارفاقی لحاظ گردد؟

عزیزان ما با هر نامی، متهم و مجرم از نگاه دستگاه قضا یا بی‌گناه از نگاه خانواده‌شان، فرزندان این سرزمین و دلسوز این آب و خاک هستند؛ به حرمت اشک مادران نگران، به حرمت سال‌ها تلاش آنان در گرما و سرما برای سربلندی کشورشان؛ جان ایشان را که امروز امانتی در دست کارگزاران تحت امر شماست و به مصداق آیه شریفه سوره مائده که نجات یک انسان به منزله نجات همه انسان‌ها دانسته شده است، محفوظ داشته، تقاضای عنایت ویژه از حضرتعالی را داریم.

جناب آقای دکتر رئیسی؛ چشمان مادران، خواهران، پدران، برادران و همسر این عزیزان به روشنای دری است که با دستور حضرتعالی گشوده می‌شود، این حداقل را در این شرایط سخت شیوع بیماری از ایشان دریغ نکنید. اعطای مرخصی حداقل مرهمی بر درد ۲ ساله دوری و جدایی و نگرانی برای خانواده این افراد است. انشاالله امید این مادران نگران و مضطر، نا امید نخواهد شد. خداوند به شما طول عمر با برکت و سالمتی عنایت فرماید.

 من الله التوفیق

 خانواده های زندانیان پرونده محیط زیست

 اسفند ماه ۱۳۹۸

خانواده مراد طاهباز، خانواده امیرحسین خالقی، خانواده طاهر قدیریان، خانواده سام رجبی، خانواده هومن جوکار، خانواده عبدالرضا کوهپایه، خانواده نیلوفر بیانی و خانواده سپیده کاشانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز