خبرگزاری کار ایران

حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران:

برای تصمیم‌گیری درمورد جبران تعطیلی‌ها به همه مدارس اختیار داده شده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۴۷۹

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای جبران تعطیلی‌ها از طریق افزایش ساعات آموزشی و یا استفاده از پنجشنبه‌ها به همه مدارس اختیار داده شده و معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه من و همچنین مدیران کل استان‌ها بر اجرای این روند نظارت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص جبران تعطیلی‌ها، گفت: براساس آیین نامه اجرایی مدارس به آن‌ها ابلاغ شده است که در جلسه‌ای  با حضور مدیر، نماینده دبیران و نماینده اولیا در خصوص نحوه جبران ساعاتی که به دلیل تعطیلی‌های مختلف، دانش‌آموزان نتوانستند در مدارس حاضر باشند، از طریق افزایش یک ساعت به طول ساعات روز و یا استفاده از پنجشنبه‌ها تصمیم گرفته شود.

وی ادامه داد: در این موضوع به همه مدارس اختیار داده شده و معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه من و همچنین مدیران کل استان‌ها بر اجرای این روند نظارت خواهند کرد.

حاجی میرزایی همچنین درخصوص تصویب یک استفساریه توسط مجلس شورای اسلامی درباره مساله معلمان حق‌التدریسی و مخالفت شورای عالی آموزش و پرورش، ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی در این خصوص استفساریه‌ای را تصویب کرده است اما شورای نگهبان هنوز درباره‌ی آن اعلام نظر نکرده است، اگر این استفساریه توسط شورای نگهبان تصویب شده و قانون شود ما مطیع قانون هستیم.

وزیر آموزش و پرورش درپاسخ به سوالی درباره‌ پایین بودن سرانه آموزشی، گفت: سرانه آموزشی استاندارد به ازای هر دانش آموز ۵۵ هزار تومان است اما عددی که در بودجه درنظر گرفته می‌شود ۲۷ هزار تومان است، در عین حال آن چه که در عمل اتفاق می‌افتد ۱۰-۱۲ هزار تومان است، لذا از این جهت محدودیت‌های زیادی داریم.

وی ادامه داد: البته در مدت اخیر سازمان برنامه و بودجه تخصیص‌هایی داشته است و توانستیم بیش از ۱۰۰ میلیاد تومان را گرفته و بین مدارس توزیع کنیم و امیدواریم بتوانیم این رقم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز