خبرگزاری کار ایران

بنیادی در گفت‌وگو با ایلنا:

دستور جهانگیری در مورد لغو پرواز از چین هرچه زودتر اجرایی شود/ صداوسیما به طور مستمر به مردم اطلاع‌رسانی کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۰۱۷

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه زودتر باید دستور معاون اول رئیس‌جمهور همانند همه کشورهایی که پروازها‌یشان را از چین متوقف کرده‌اند، اجرایی شود.

بهروز بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که چرا ایران مانند سایر کشورهایی که پروازهای خود را از چین لغو کرده‌اند علیرغم این‌که معاون اول رئیس‌جمهور هم درباره این مساله دستور داده است انجام نداده، گفت: چرایش را من نمی‌توانم پاسخ دهم، نمی‌دانم این پروازها هماهنگ شده از قبل بوده است یاخیر، گفته می‌شود این آخرین پروازهایی است که از چین صورت می‌گیرد و نکات ایمنی هم در فرودگاه‌ها رعایت می‌شود و امیدوار هستیم دستور معاون رئیس‌جمهور همانند همه کشورهایی که پروازها‌یشان را از چین متوقف کرده‌اند، اجرایی شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدوارم ما هم مانند سایر کشورها پروازهایمان را از مقصد چین هرچه زودتر لغو کنیم تا هنگامی که سازمان بهداشت جهانی دنیا را از وضعیت اضطرار خارج کند هیچ رفت و آمدی به این کشور نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که تمهیداتی که در خصوص مبارزه با «کرونا ویروس» در کشور در نظر گرفته شده است باید ادامه پیدا کند، عنوان کرد: خوشبختانه تا امروز موردی از ابتلا به «کرونا ویروس» ثبت نشده است اما نباید سستی کنیم چون بیماری در کشور ما نیست مبارزه نکنیم، باید به راه‌مان در مبارزه با این بیماری ادامه دهیم تا هنگامی که سازمان بهداشت جهانی وضعیت عادی اعلام کند.

بنیادی گفت: وزرات بهداشت تا امروز در این زمینه خوب کار کرده و در سطح کشور  اقدامات قابل ذکری داشته و در هیأت دولت هم مبارزه با این بیماری مطرح شده و به وزارت خانه‌ها دستور العمل‌های لازم داده شده است.

وی افزود: موضوعی که بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد اطلاع‌رسانی است که صداوسیما در این زمینه باید به طور مداوم مستمر این کار را انجام دهد. 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای تاکید کرد: در نظر داشته باشید مبارزه با «کرونا ویروس» نباید زندگی مردم عادی را دچار اختلال کند، زیرا بسیاری از بیماری‌ها در جهان وجود دارند که ممکن است در یک برهه خاصی شیوع پیدا کنند.

وی ادامه داد: سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ که سارس شیوع پیدا کرد ما در ایران مرگ و میری از بیماری نداشتیم خب این نشان‌دهنده آن است که ممکن است بعضی از ویروس‌ها در بعضی از نژادها کشندگی بیشتری داشته باشد که مواردی از این دست زیاد است.

بنیادی در پایان گفت: معتقدم رسانه‌های جمعی نقش مهمی در آموزش مردم دارند و باید آنان را نسبت به این بیماری آگاه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز