خبرگزاری کار ایران

به منظور تأمین نظر شورای نگهبان؛

مجازات بی‌توجهی و سهل‌انگاری نسبت به اطفال و نوجوانان مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۸۲۸

نمایندگان مجلس مجازات بی‌توجهی و سهل انگاری افراد نسبت به اطفال و نوجوانان را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۱ دی) مجلس شورای اسلامی، در جریان اصلاح لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان برای تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح تبصره یک ماده ۹ این لایحه با ۱۵۱ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در این تبصره آمده است؛ هرگاه بی توجهی و سهل انگاری والدین منجر به نتایج موضوع این ماده شود، حسب مورد به مجازات تا حداقل مندرج در بندهای فوق محکوم می شوند، درخصوص بند (ت) این ماده در صورتی والدین مشمول حکم این تبصره می شوند که اقدامات لازم برای جلوگیری از صدمه را انجام نداده باشند و صدمه مستند به آنها باشد.

در ادامه همچنین نمایندگان با اصلاح ماده ۱۷ این لایحه با ۱۴۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در این ماده آمده است؛ هر کس از وقوع جرم یا شروع به آن یا خطر شدید و قریب‌الوقوع علیه طفل یا نوجوانی مطلع بوده یا شاهد وقوع آن باشد و با وجود توانایی اعلام و گزارش به مقامات یا مراجع صلاحیتدار و کمک طلبیدن از آنها از این امر خودداری کند یا در صورت عدم دسترسی به این مقامات و مراجع و یا عدم تأثیر دخالت آنها در رفع تجاوز و خطر، از اقدامات فوری و متناسب برای جلوگیری از وقوع خطر و یا تشدید نتیجه آن امتناع کند، مشروط بر اینکه با این اقدام، خطر قابل توجهی متوجه خود او یا دیگران نشود، به یکی از مجازات‌های درجه شش قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز