خبرگزاری کار ایران

حسین زاده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

دعوت از نیروهای امنیتی برای پاسخگویی به مجلس/ مسئولان تبعات تصمیم‌شان را باید بپذیرند/ سران قوا با کمک هم شرایط فعلی را مدیریت کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۹۰۲

نماینده مردم اشنویه با بیان این آرام کردن مردم بسیار مهم است اما جزیره‌ای کار کردن ارکان تصمیم‌گیر باعث بسیاری از مشکلات شده است، گفت: فراکسیون امید پیشنهاد داد مسئولان امنیتی و سران سه قوه به مجلس بیایند و راهکار ارائه دهند.

عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباه تصمیم سران درباره افزایش قیمت بنزین و انتقاد نمایندگان مبنی بر اینکه نظر مخالف آنان نادیده گرفته شده است، گفت: شورای عالی اقتصادی سران قوا شکل گرفته و ما هم به اصل این موضوع نقدی نداریم.

نماینده نقده خاطرنشان کرد: آقای رئیسی منصوب رهبری در این شوراست در زیر مجموعه‌اش تحت عنوان اعضای قوه قضائیه کسی را ندارد، بنابراین نظراتش را می‌توان نظر قوه قضائیه دانست. در مورد دولت هم باید گفت آقای روحانی رأی ملت را گرفته و به کابینه‌اش هم وکلای ملت رأی داده‌اند بنابراین به تنهایی نمی‌تواند نظر دهد.

وی ادامه داد: یعنی درخصوص افزایش و یا کاهش بنزین موضوع را باید در صحن دولت به رأی بگذارد و هر نظری که به قطعیت رسید، در جلسه سران قوا باید مطرح کند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما موضوع در مورد رئیس مجلس متفاوت است، در سایر مجالس دنیا اینگونه نیست که وکلای ملت تمامی اختیارات خودشان را به رئیس بدهند، بلکه رئیس به عنوان بلندگو منعکس‌کننده تصمیمات وکلای ملت است.

وی ادامه داد: اشتباهی که درخصوص افزایش قیمت بنزین صورت گرفته این است که آقای لاریجانی به هیچ وجه نمی‌بایست نظر شخصی خودش را در این خصوص آن هم در حالی که سه بار در جلسه غیر علنی ما به آن جواب منفی دادیم، اعمال می‌کرد. او باید در جلسه سران قوا اعلام می‌کرد که نمایندگان با این کار مخالف هستند.

حسین‌زاده با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین یکسری تبعاتی به همراه داشته است، گفت: اولین اتفاق این که مجلس از حیز انتفاع در حال ساقط شدن است و امروز دیگر آن جایگاه واقعی خودش را ندارد که رئیس مجلس و سران قوا مسئول این قضیه هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدتی پیش اگر نمایندگان مجلس اعتراضی در مورد سران قوا داشتند رئیس مجلس می‌گفت «اعتراض شما به رهبری است که سران قوا را تشکیل داده است؟» اتفاقا اعتراض ما به رهبری نیست، اعتراض ما به اختیاراتی است که به این سران داده شده است. 

وی ادامه داد: رهبری از این تصمیم دفاع کردند و حرفشان این بود که «خودشان نظر کارشناسی در این مورد ندارند و از تصمیم سران قوا حمایت می‌کنند» در واقع منظورشان این بود که این اشخاص باید تصمیمات خودشان را بپذیرند و در راستای این تبعات هم بیایند و توضیح دهند.

حسین زاده تاکید کرد: بزرگترین معضل ما این است که در خلاء تصمیم می‌گیریم و حرف می‌زنیم.

وی ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان مجلس از وضعیت کشور کلا بی‌اطلاع هستیم و این حق‌مان نیست. وکلای ملت هستیم اما نامحرم شمرده می‌شویم، به ما اطلاع داده نشده چه اتفاقی در سطح کشور  در حال رخ دادن است، نوع برخوردها با معترضان به چه شکل و سیاقی است و برنامه‌ریزی‌ها برای کنترل وضعیت چیست؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الگوی مدیریتی می‌گوید باید در قبل، حین و پایان هر تصمیم برنامه‌ای وجود داشته باشد که متاسفانه  باید گفت ارکان تصمیم گیر کشور در خلاء تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی تصریح کرد:خلاء تصمیم‌گیری یعنی همین که اموال عمومی در حال تخریب است اما ما نمی‌دانیم چه کنیم؟ چرا نباید قبل از اینکه چنین تصمیمی بگیریم تمهیدات لازم را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی انجام دهیم، جالب است که وضعیت آب و هوا برف و باران را پیش‌بینی می‌کنیم اما پیش‌بینی نمی‌کنیم با یک چنین تصمیم بزرگی زلزله بنزین رخ خواهد داد! 

نماینده مردم اشنویه با بیان این آرام کردن مردم بسیار مهم است اما جزیره‌ای کار کردن ارکان تصمیم‌گیر باعث بسیاری از مشکلات شده است، گفت: فراکسیون امید پیشنهاد داد مسئولان امنیتی و سران سه قوه به مجلس بیایند و راهکار ارائه دهند.

وی پاسخ به این که مشاهده می‌کنیم روسای برخی از قوا پس از سخنان رهبری که تاکید کردند باید از تصمیم دولت حمایت کرد، ابزار می‌کنند با افزایش قیمت بنزین مخالف بوده‌اند، آیا در این شرایط چنین اظهار نظرهای باعث دامن زدن به برخی مسائل می‌شود، یا خیر؟ گفت: تصمیم افزایش قیمت بنزین، تصمیم سران قوا بوده است، آنان باید از صفر تا صد پای این تصمیم بایستند.

رئیس فراکسوین حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقداماتی که صورت می‌گیرد باید با هماهنگی بین قوا باشد و هر سه قوه باید در خدمت یکدیگر باشد. به طور مثال اگر دادستانی جایی نیاز به دولت دارد، دولت به کمکش بیاید، یا اگر جایی دولت نیاز به نگاهی قضایی دارد این دستگاه در اختیارش باشد.

وی با بیان این که به صورت جزیره‌ای عمل کردن سه قوه چند دستگی ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: انتظار ما و مردم این است که سران قوا و زیر مجموعه هایشان به هم کمک کنند تا بتوانند شرایط را مدیریت کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز