خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

باید از تالاب انزلی بهره‌مندی خردمندانه‌ای شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۳۱۳

استاندار گیلان با بیان اینکه تلاش ما براین است تا با پیش‌بینی و تأمین‌ اعتبارات مورد نیاز، پروژه فاضلاب شهر انزلی را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: با همه محدودیت‌های اعتباری موضوع محیط زیست، پسماند و تالاب از موضوعات اولویت‌دار استان و در ماه‌های اخیر در سطح کشور است.

به گزارش ایلنا، ارسلان زارع  با تشکیل کمیته مدیریت تالاب انزلی با اشاره به اینکه تالاب انزلی  توانسته توجه بالغ بر یک میلیون نفر گردشگر را به خود جلب کند، اظهار داشت: به سبب دارا بودن ۱۸۹ گونه پرنده، ۵۲ گونه انواع ماهی، صدها گونه گیاهی و اکوسیستم کم نظیر در محدوده ۲۰ هزار هکتاری ظرفیت خوبی علاوه بر چشم‌انداز طبیعی برای گردشگران مأمنی برای اشتغال و معیشت مردم است.

استاندار گیلان تخلیه فاضلاب‌های صنعتی، خانگی، زباله‌ها و نخاله‌ها در تالاب را یکی از مهمترین مشکلات که همچنان ادامه دارد، دانست و اظهار داشت: براساس گزارشات کارشناسی شده‌ با اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب و اجرای تصفیه خانه فاضلاب از جمله جنوب شهر رشت، صومعه‌سرا، فومن و بخش‌های صنعتی احیاء تالاب را تسریع می بخشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تلاش ما براین است تا با پیش‌بینی و تأمین‌ اعتبارات مورد نیاز، پروژه فاضلاب شهر انزلی را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: با همه محدودیت‌های اعتباری موضوع محیط زیست، پسماند و تالاب از موضوعات اولویت‌دار استان و در ماه‌های اخیر در سطح کشور است.

وی بر ضرورت جمع‌آوری مکانیکی و دستی گیاه مهاجم سنبل آبی و گیاهان مضر غیربومی با حمایت مجموعه محیط زیست کشور و نیز استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در چارچوب‌های قانونی تأکید و تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که طرح‌های ملی و توسعه‌ای دارای اهمیت نباید دچار وقفه شود و در این مسیر مجموعه محیط زیست در سطح ملی و استانی همراهی‌های خوبی دارند اما ضرورت رعایت ارزیابی‌های زیست‌محیطی و نظرات کارشناسی محیط زیست باید مدنظر قرار گیرد.

ارسلان زارع  تأکید بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی اظهار داشت: موضوع لایروبی، رسوب‌زایی و رسوب زدایی باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز