خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن تاریخ‌نگاران روابط بین‌الملل آمریکا در گفت‌وگو با ایلنا:

ترامپ مرد مذاکره نیست/ تنش‌ها حاصل محاسبات غلط عربستان و آمریکاست/ کشتن رهبر داعش راهی برای فرار از استیضاح است/ امیدوارم ایران از کاهش تعهدات منصرف شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۲۳۰

کارشناس روابط بین الملل توصیه کرد بهترین راه برای ایران این است که منتظر پایان دوران ترامپ بماند و گفت: ترامپ مرد مذاکره نیست. ترامپ با روحانی دیدار نخواهد کرد؛ چرا که چنین دیداری بی نتیجه است مانند دیدار میان ترامپ و رهبر کره شمالی.

تری اندرسون (terry anderson) کارشناس روابط بین‌الملل و سیاست خارجه به ویژه سیاست خارجه آمریکا، ایران و جنگ‌های ویتنام است. وی هم چنین عضو انجمن اندیشکده تاریخ‌نگاران روابط بین‌الملل آمریکا است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در خصوص تنش میان ایران و آمریکا مطرح کرده است.

رفتار ترامپ آشفته و بی‌منطق است

تنش‌ها حاصل محاسبات غلط عربستان و آمریکاست

تری اندرسون در ابتدا گفت: رفتار ترامپ آشفته و بی‌منطق است او به اصول اخلاقی پایبند نیست او یک زورگو است و از این راه برای پیش‌برد اهدافش استفاده می‌کند. من تنش‌ها را نتیجه محاسبات غلط و اشتباه ترامپ و عربستان و واکنش ایران به اقدامات آن‌ها می‌دانم.

ترامپ هیچ شناختی از ایران ندارد

وی در ادامه افزود: ترامپ هیچ شناختی از ایران ندارد و به توصیه‌های هیچ کسی هم در مورد ایران توجه نمی‌کند.

بهترین امید این است که ترامپ از کاخ سفید خارج شود

ایران منتظر بماند و از کاهش تعهدات منصرف شود

عضو انجمن اندیشکده تاریخ‌نگاران روابط بین‌الملل آمریکا  گفت: بهترین امیدواری این است که ایران منتظر خروج ترامپ از کاخ سفید بماند ایران بهتر است از کاهش تعهدات منصرف شود و دست به اقداماتی که ترامپ را تهدید می‌کند، نزند.

ترامپ مشکلات زیادی در داخل آمریکا دارد

کشتن رهبر داعش راهی برای فرار از استیضاح است

این کارشناس بین‌الملل در ادامه در مورد استیضاح گفت: استیضاح مشکلی جدی برای ترامپ است او مشکلات داخلی زیادی دارد و برای فرار از آنها اکنون از کشتن رهبر داعش استفاده کرده است. اما همه این‌ها مانعی برای ترامپ نیست تا در صورت رفتار تهاجمی از سوی ایران دست به واکنش نظامی نزند.

امیدوارم دولت جدید تحریم را بردارد

هیچ آینده‌ای برای روابط ترامپ و روحانی متصور نیستم

وی در ادامه گفت: امیدوارم به زودی دولت جدیدی در آمریکا روی کار بیاید؛ تحریم‌ها را بردارد و شرایط آرام شود و زمینه برای مذاکره فراهم شود. من هیچ آینده‌ای برای روابط ترامپ و روحانی متصور نیستم ترامپ توصیه‌های اروپا را جدی نمی گیرد همین مشکل اوست.

ترامپ مرد مذاکره نیست

تری اندرسون در ادامه مذاکره با ترامپ را بی‌نتیجه دانست و گفت: ترامپ مرد مذاکره نیست. ترامپ با روحانی دیدار نخواهد کرد؛ چرا که چنین دیداری بی نتیجه است مانند دیدار میان ترامپ و رهبر کره شمالی.

دیدار روحانی و ترامپ نتیجه‌ای بیش از یک عکس یادگاری نخواهد داشت

وی در ادامه گفت: دیدار میان روحانی و ترامپ مانند دیدار میان رهبران کره شمالی و آمریکا به نتیجه‌ای بیش از یک عکس یادگاری منجر نخواهد شد. ترامپ نیز تنها به همین عکس فکر می کند و به دنبال دستاورد خاصی نیست

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز