خبرگزاری کار ایران

باهنر:

بیش از ۱۵ هزار نفر این دوره نامزد انتخابات مجلس می‌شوند/ احزاب میثاق‌نامه اخلاقی انتخاباتی را امضا کنند/ برای چند رای حلال در بوق نارضایتی ندمید

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۰۶۳

یک فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: این نگرانی وجود دارد که احزاب و نامزدها تصور کنند اگر در بوق نارضایتی بدمند می‌توانند چند رای حلال بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا باهنر  عضو خانه احزاب امروز در میزگرد همایش «نقش احزاب در انتخابات مجلس» با موضوع «حاکمیت و انتخابات» گفت: افتخار می‌کنم که خانه احزاب بعد از ۲۰ سال آغاز به کار کرده و به نقطه مطلوب رسیده و همگرایی را در جریانات سیاسی کشور دنبال می‌کند و توقع از آنان نیز همین است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: خانه احزاب باید باشگاهی باشد که همه در آن حرف بزنند و گفت‌وگو کنند که بالاخره با همت سه جریان سیاسی کشور و فراکسیون‌های سه گانه خانه احزاب شکل گرفت، بنابراین توصیه می‌کنیم همزیستی مسالمت‌آمیز احزاب را پیگیری کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه امروز زمینه‌های نارضایتی در کشور زیاد است، گفت: نتیجه این شده که ما در بوق نارصایتی و افزایش آن می‌دمیم. در مجلس اول آنچنان چهره‌های کاریزما حضور داشتند به طوریکه در بعضی از حوزه‌های انتخابیه هیچ‌کس به جز نماینده وقت حاضر نمی‌شد نامزد شود اما امروز حماسه می‌آفرینیم، این دوره هم شنیده‌ایم بیش از ۱۵ هزار نفر می‌خواهند کاندیدا شوند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که احزاب و نامزدها تصور کنند اگر در بوق نارضایتی بدمند بتوانند چند رای حلال بگیرند. یک فضای سنگینی در کشور حاکم می‌شود که در بوق نارضایتی می‌دمند. اولین مسئله در انتخابات پیش رو باید مشارکت باشد، مشارکت با همگرایی شکل می‌گیرد نه واگرایی. 

وی افزود: فضای مجازی غوغا می‌کند در فضای مجازی نوشته بودند باهنر سلطان چای ایران است، آن موقع‌ها این حرف‌ها زده می‌شد اما نمی‌ترکید. این فضای مجازی مثل شمشیر دو لبه است؛ ما باید برای جلب اعتماد و اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر کمک کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین پیشنهاد داد: اگر در انتهای جلسه قطع‌نامه‌ای صادر کردید همه جریانات سیاسی را به میثاق‌نامه اخلاقی در جهت رعایت اخلاق در انتخابات دعوت کنید.

وی اضافه کرد: حداقل فکر نکنید با تخریب دیگران از نردبان بالا برویم. مشکل مجلس فعلی این است که فراکسیون اکثریت وجود ندارد نمایندگان قدرتمند در مجلس کم نیست اما تاریخ نشان داده که دولت‌های ائتلافی خیلی قوی نخواهند بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه برخی‌ها وعده‌هایی در حوزه‌های انتخابیه می‌دهند که اصلا امکان تحقق آن وجود ندارد، گفت: باید تلاش کنیم انتخابات را به صحنه همگرایی دوستی و اقتدار تبدیل کنیم؛ احزاب یک میثاق‌نامه اخلاقی انتخاباتی را تهیه و امضا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز