خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

نوسازی بافت فرسوده شهری باید با توجه به معماری بومی منطقه انجام شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۵۲۴

فرماندار شهرستان مرزی بندرآستارا گفت:نوسازی بافت فرسوده شهری باید با توجه به معماری بومی منطقه که به گذشت زمان و با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی این مناطق شکل گرفته است انجام شود تا اصالت معماری آستارایی که نشان دهنده فرهنگ غنی آن است حفظ شود.

به گزارش ایلنا، رستم‌زاد فرماندار شهرستان مرزی بندرآستارا در جلسه بازآفرینی فضای شهری اظهارداشت:  در خیابان‌های شهری و معابر عمومی به دلیل محدودیت فضای تردد شاهد ترافیک هستیم و مسئولان امر برای رفع این مشکل با استفاده از راهکار های کارشناسی شده چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: باید متناسب با توسعه همه جانبه، به تقویت منابع آب شهری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان توجه شود و دستگاه های اجرایی در راستای برنامه های عمرانی همکاری کنند.

رستم زاد اضافه کرد: با توجه به مفهوم حق به شهر که شامل تعلق یافتن شهر به شهروندان و مشارکت آنان در امور شهری است. از این رو مهم‌ترین مقولات پیش روی این مفهوم در خلق فضای شهری باکیفیت شامل حکمرانی  شهری؛ شمول اجتماعی؛ تنوع فرهنگی در شهر و آزادی‌های اجتماعی و حق دسترسی به خدمات شهری برای تمامی ساکنان شهر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار آستارا هم گفت: خیابان های تله سفی، قنبرمحله و کشاورز و کوی حمزه بیگ به مساحت حدود ۷۰ هکتار دارای بافت فرسوده است و ساخت سالن های ورزشی، ایستگاه آتش نشانی و فرهنگسرا در آن مناطق در دستور کار است.

جواد معیتی افزود: بهسازی محل دفن زباله به مساحت ۱۵ هکتار و تکمیل طرح ساحلی سفیر امید در اولویت برنامه های شهرداری است و امیدواریم، اعتبار لازم تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز