خبرگزاری کار ایران

ورود اطلاعات مربوط به بیش از ده هزار و ۵۰۰ نشست قضایی در سامانه نشست‌های قضایی

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۳۳۸

سامانه نشست‌های قضایی دادگستری‌های سراسر کشور در راستای پیشبرد اهداف دستگاه قضایی و ارتقای سطح علمی آرا و ایجاد وحدت رویه با همت و تلاش مرکز آموزش معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ایجاد و راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایلنا، سامانه نشست‌های قضایی دادگستری‌های سراسر کشور در راستای پیشبرد اهداف دستگاه قضایی و ارتقای سطح علمی آرا و ایجاد وحدت رویه با همت و تلاش مرکز آموزش معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ایجاد و راه‌اندازی شده است.

در حال حاضر بیش از ده هزار و 500 صورتجلسه نشست‌های قضایی دادگستری‌های سراسر کشور در این سامانه بارگذاری شده که از این تعداد بیش از 4 هزار نظریه به تایید هیئت عالی نشست‌های قضایی رسیده است.

این نشست‌ها در بیش از 600 نقطه واحد قضایی در سراسر کشور به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود و از حدود ده هزار قاضی‌ای که در دادگستری‌های کشور مشغول هستند و کار قضایی انجام می‌دهند، حدود 80 درصد آنها در نشست‌های قضایی شرکت می‌نمایند.

حاصل مباحث قضات در این نشست‌ها به مراکز استان‌ها ارسال می‌گردد و نظریه مورد تأیید اکثریت به رویت قضات دیوان عالی می‌رسد تا نظرات برتر تایید گردد و نهایتاً نتایج مورد تایید هیات عالی نشست‌های قضایی که از قضات دیوان عالی کشور تشکیل شده به عنوان نظریه نهایی در سامانه قرار می‌گیرد.

شناسایی موضوعات بدیع و کاربردی در جریان رسیدگی به پرونده‌ها، تولید دانش قضایی مورد نظر دادسرا‌‌ها و محاکم، مشارکت قضات عالی رتبه در تدوین نظریه نهایی نشست‌ها و کاهش میزان خطاپذیری نظرات اعلام شده در سامانه، ایجاد ظرفیت مشورت و هم فکری در میان جامعه قضایی از طریق به اشتراک‌گذاری دانش قضایی، ایجاد ظرفیت آموزش به صورت موضوعی، کمک به ایجاد رویه واحد قضایی و همگرایی نظرات حقوقی قضات و سهولت در دسترسی به پاسخ ابهامات و سوالات قضات از طریق جستجوی کلید واژه‌های مرتبط و تسهیل در جریان انتقال تجارب قضایی از جمله مزایای این سامانه است.

این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که امکان جستجو در سامانه برای مخاطبین وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به طور تخصصی موضوعات مورد نیاز خود را جستجو کنند.

شایان ذکر است، سامانه نشست‌های قضایی به آدرس www.neshast.org در دسترس علاقه‌مندان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز