خبرگزاری کار ایران

اظهارات بی اساس عادل‌الجبیر علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۰۳۲

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی به بیان اظهارات بی‌اساس علیه ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس نیوز،  «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در مورد حمله به آرامکو ادعا کرد: ما می‌دانیم که تجهیزاتی که در این حمله استفاده شدند، ساخت ایران بودند و می‌دانیم که حمله از جنوب انجام شده و نه شمال. موشک‌های کروزی که در این حمله به کار رفتند، برد لازم را نداشتند که بتوانند از یمن شلیک شده باشند بنابراین ایران را مسئول این حمله می‌دانیم و حالا در حال بررسی این موضوع هستیم که این موشک‌ها از کجا شلیک شده‌اند.

وی در ادامه مدعی شد: ایران باید تصمیم بگیرد که آیا یک انقلاب است یا یک دولت ملت؟ اگر انقلاب است، پس غیرمنطقی است و شما نمی‌توانید با آن کاری داشته باشید. اما اگر یک دولت ملت است در آن صورت باید به قوانین و مقررات بین‌المللی متعهد باشد، به اصول حق حاکمیت کشورها و حق عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها احترام بگذارد.

الجبیر خطاب به اروپایی‌ها گفت: باید به دلجویی با ایران پایان دهید. دلجویی تنها می‌تواند باعث افزایش اقدامات تجاوزگرانه ایران شود. وقتی می‌خواهیم سیستمی مانند سوئیفت برای ایران تاسیس کنیم این اتفاق همان مماشات و دلجویی است. وقتی اقدام عملی در مورد ایران صورت نمی‌گیرد این‌ها هم مماشات و دلجویی است.  

وی در ادامه مدعی شد: ما نمی‌توانیم با کشوری که درگیر کشتار و نابودی علیه کشور من و علیه کشورهای منطقه است، رابطه داشته باشیم. رفتار ایران نباید بیش از این تحمل شود و باید پایان یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز