خبرگزاری کار ایران

عادل الجبیر:

همه گزینه‌ها را برای انتقام از ایران بررسی می کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۴۴۷

وزیر امور خارجه عربستان مدعی شد که همه گزینه‌ها برای انتقام از ایران را بررسی می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، عادل‌الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی تأکید کرد که عربستان تمام گزینه‌ها را برای انتقام از ایران پس از پایان تحقیقات در مورد حمله به تأسیسات نفتی آرامکو بررسی خواهد کرد. 

وی در ادامه مدعی شد: ما معتقدیم که ایران مسئول این حمله است. ما مطمئن هستیم که این حمله از شمال رخ داده است. ما اکنون در حال تحقیق هستیم. 

الجبیر افزود: ما می‌خواهیم از جنگ جلوگیری کنیم. اما ایرانیان به ما حمله می‌کنند، بنابراین بیکار نخواهیم ماند. ما باید به ایرانیان نشان دهیم که رفتار شما نمی‌تواند ادامه یابد.

وی با تکرار اتهامات آمریکایی مبنی بر اینکه این حمله یک «اقدام جنگی» است، ادعا کرد که عربستان سعودی با متحدان اروپایی خود برای دستیابی به یک تصمیم جمعی قوی برای پاسخ به تهران همکاری می‌کند. ایران باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد یک دولت باشد یا انقلاب. ما از زمان انقلاب ایران، از تهران تنها جنگ و ویرانی دیدیم. 

الجبیر در ادامه  ایران را متهم کرد که موشک‌های بالستیک را در اختیار انصارالله و حزب الله قرار می‌دهد. 

وی افزود: ما این موضوع را با ایالات متحده در مورد ایران و حزب‌الله در میان می‌گذاریم. ما به خاطر ثبات منطقه در یمن مشغول فعالیت هستیم و از گسترش فعالیت انصارالله و دیگر نزدیکان ایرانی جلوگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز