خبرگزاری کار ایران

درخواست ترامپ از عمران‌خان برای میانجیگری پاکستان میان ایران و عربستان

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۹۲۲

ترامپ از نخست وزیر پاکستان خواست تا میان ایران و عربستان میانجیگری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از د نیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، گفت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان از وی خواست تا برای کمک به حل تنش‌های فعلی در خلیج فارس میان ایران و عربستان وساطت کند.

قریشی اعلام کرد: نخست وزیر پاکستان گفت‌وگوی مفصلی با رییس‌جمهوری آمریکا درباره تحولات منطقه‌ای، افغانستان، تنش‌ها با هند، بحران کشمیر و تنش‌ها در خلیج فارس انجام داد.

وی در ادامه  گفت: ترامپ از نخست وزیر پاکستان خواست تا این موضوع را با ایران مطرح کند.

وی افزود: عمران خان به ترامپ توصیه کرد که درگیری نظامی هیچ فایده‌ای برای حل مسائل موجود ندارد بنابراین باید راه دیپلماسی را به کار گرفت. 

این مقام پاکستانی همچنین خاطرنشان کرد: عمران خان در دیدار با مقام‌های سعودی هم تاکید کرد که منطقه و کشورهای اسلامی به تنها چیزی که نیاز ندارند، وقوع یک جنگ دیگر در منطقه است. 

قریشی افزود: ما هرگز خواستار مشاهده جنگ در مجاورت خود نیستیم بنابراین از هرگونه اقدام غیرعقلانی که باعث بروز درگیری در منطقه می‌شود باید به طور جدی خودداری کرد.

تاسیسات نفتی عربستان در روزهای گذشته مورد حمله قرار گرفت، سران ریاض و واشنگتن، ایران را عامل این اتفاق معرفی کردند این در حالی است که ایران بارها این اتهام را رد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز