خبرگزاری کار ایران

در مراسم رونمایی از سامانه ثبت دارایی مقامات مطرح شد؛

شهریاری: ثبت اطلاعات منحصراً در سامانه دارایی مسئولان انجام می‌شود/ مسئولان باید ظرف یک ماه اموالشان را اعلام کنند

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۱۳۸

مراسم رونمایی از سامانه ثبت دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حمید شهریاری در مراسم رونمایی از سامانه ثبت دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران گفت: امروز اقدام مبارکی توسط دستگاه قضایی صورت گرفته است و اولین روز افتتاح رسمی سامانه ثبت دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران است.

این مسئول قضایی با اشاره به اصل ۱۴۲ قانون اساسی، گفت: بر این اساس دارایی رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آن‌ها قبل و بعد از خدمت، توسط رئیس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که برخلاف حق افزایش نیافته باشد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بیان داشت: رییس قوه قضاییه دارایی‌های خود، همسر و فرزندان تحت تکفلشان را به مقام معظم رهبری اعلام کردند و خودشان پیشگام در انجام قانون هستند.

وی افزود: مسئولان باید ظرف یک ماه اموالشان را اعلام کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: مسئولان ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کنند و ثبت اطلاعات منحصراً در سامانه دارایی مسئولان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: افشا و انتشار اطلاعات جرم انگاری شده است و به دلیل ملاحظات امنیتی ثبت دارایی در چند مرحله انجام می‌گیرد تا اگر احیانا مشکلاتی در حوزه امنیتی وجود دارد برطرف شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بیان داشت: دارایی مسئولان شامل دارایی‌های خارج از کشور هم می‌شود.

این مسئول قضایی ادامه داد: ملاحظات امنیتی برای ما اهمیت بسیاری دارد و تاکنون پایگاهی که تا این اندازه ملاحظات امنیتی داشته باشد در قوه قضاییه نداشته‌ایم و یا کم داشته‌ایم، هیچ کس جز رئیس قوه قضاییه دسترسی به اطلاعات نخواهد داشت، اطلاعات را رمزگذاری خواهیم کرد و در بستر اینترنت قرار نمی‌دهیم و اطلاعات دارای ۳ کلید رمزگذاری است.

وی خاطرنشان کرد: قوانین ما منحصر به این قانون نیست، قوانین دیگری داریم که اگر کسی مرتکب اموری همچون رشوه، اختلاس و.. شود منتظر نمی‌مانیم تا دوره مسئولیتش تمام شود و قوه قضاییه ورود خواهد کرد.

معاون رئیس قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در رابطه با شناسایی اموال مسولان در خارج از کشور، جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشور‌ها مراوده‌ای ندارد در این رابطه چگونه اقدام خواهد شد گفت: چه مراوده داشته باشیم و چه نداشته باشیم دستگاه‌های اطلاعاتی ما همه چیز را تحت نظر دارند، قانونگذار در حال حاضر بیان به خوداظهاری دارد و ما حق تجسس نداریم، تجسس حرام است، اگر پای کسی در پرونده‌ای کشیده و فسادی رخ دهد ورود خواهیم کرد.

گفتنی است در پایان سامانه ثبت دارایی مقامات، مسولان و کارگزاران با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این معاونت به صورت رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز