خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام شهریاری خبر داد؛

ثبت اطلاعات محکومین فراری در سامانه اطلاعات موثر اشخاص

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۲۹۲

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: در سامانه اطلاعات موثر اشخاص، اطلاعات محکومین فراری و افرادی که تحت تعقیب هستند را به صورت برخط در اختیار بیش از ۹ هزار شعبه قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام حمید شهریاری در جلسه انعقاد تفاهم نامه فی‌ما‌بین مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و اداره کل عفو و بخشودگی سجل قضایی قوه قضائیه گفت: سامانه‌ای که امروز راه اندازی می‌شود سامانه اطلاعات موثر اشخاص است. 

وی ادامه داد: گاهی افرادی به صورت ضامن، شاکی، مصدوم و کفیل و شاهد حرفه ای در فرآیند دادرسی وارد می‌شوند و با توجه به تجاربی که دارند این مسیر را از مسیر عدالت خارج کرده و اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند.

شهریاری با تاکید بر اینکه این مفاسد از بیرون دستگاه قضایی به قوه قضاییه تحمیل می‌شود، گفت:  اطلاعات محکومین فراری و افرادی که تحت تعقیب هستند نیز در این سامانه ثبت می‌شود و اطلاعات آنها به صورت برخط در اختیار بیش از ۹ هزار شعبه قرار می دهیم.

وی افزود: بیش از ۴۲ عنوان از اطلاعات موثر اشخاص را در سامانه قرار دادیم تا افرادی که مرتکب فساد شده اند شناسایی شوند و با راه اندازی این سامانه از فسادهای بیرونی در دستگاه قضایی جلوگیری خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز