خبرگزاری کار ایران

کیخا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

رهبری هیچ‌وقت دست مسئولان دولت و مجلس را نبسته‌اند/ برگ برنده از همه جهات دست ایران است

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۶۱۹

یک نماینده مجلس دهم با بیان اینکه مقام معظم رهبری خطوط کلی را برای مسئولان کشور ترسیم می‌کنند، گفت: به هرحال رهبر انقلاب دست مسئولان دولتی و مجلسی را هیچ‌وقت نبسته است. ممکن است ایشان خطوط کلی را ترسیم کنند ولی دست مسئولان دولتی را نبسته‌اند که شما هیچ کاری انجام ندهید.

احمدعلی کیخا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که از آنجایی که رهبر انقلاب در فرمایشات اخیر خود بر یکصدا بودن مسئولان کشور در مساله مفید نبودن مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی تاکید کردند اما چرا عده‌ای علیرغم فرمایشات و تاکیدات ایشان بر طبل اختلاف‌نظر مسئولان با رهبری می‌کوبند؟، گفت: به نظر من فصل‌الخطاب همه تصمیمات در داخل کشور و مخصوصا برای مسئولان فرمایشات حضرت آقا است. یعنی وقتی ایشان نکته‌ای را بیان می‌کنند کلام ایشان به عنوان معیار قرار می‌گیرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: بنده از گذشته هم اعتقاد داشتم که در ارتباط با این مساله تصمیم‌گیرنده نهایی ایشان است. قطعا ایشان بیشتر از هر شخص دیگر مصالح کشور را در نظر می‌گیرند و به نظر من هر ایرانی و هرکسی که معتقد به این نظام و انقلاب و اسلام است و حتی هیچ کس در شرایط موجود نمی‌تواند ادعایی داشته باشد و بگوید که شخصی برای حفظ نظام و انقلاب و پیشرفت و تعالی مملکت دلسوزتر از ایشان است. بنابراین با این فرض، تصمیمی که مقام معظم رهبری می‌گیرند قطعا بهترین تصمیم است که برای منافع ملی گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: صحبت‌های رهبر انقلاب در چندماه گذشته، برخوردهای نیروهای دلیر و انقلابی کشور در جایگاه‌های مختلف، اتفاقاتی که به طور کلی از سوی دوستداران و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی و این نظام حتی در خارج از کشور در همه کشورهای همجوار و در اقصی نقاط دنیا رخ داد، ازجمله صحبت‌های سیدحسن نصرالله، انقلابیون یمن، دوستداران نظام در عراق و افغانستان و پاکستان و... باعث شد دشمنان بترسند. بعد از زدن آن پهپاد آمریکایی که منحصر به فرد بود ترامپ گفت ما چنددقیقه قبل از حمله به این جمع‌بندی رسیدیم که ۱۵۰ نفر کشته می‌شوند درنتیجه حمله نکردیم اما همه و هر فرد عاقلی می‌داند که این حرفی بیخود است. شما در سراسر عالم چقدر جنایت می‌بینید؟ چقدر آدم می‌کشید؟ مگر پشت این همه کشتار در یمن شما نیستید؟ اما واقعیت چیز دیگری بود.

نماینده مردم زابل ادامه داد: واقعیت این بود که شما فکر نمی‌کردید بچه‌های انقلاب از این توانمندی برخوردار باشند. با آن برخوردهای انقلابی که با شما شد، در بحثی که با انگلیس انجام دادند، در بحث برخوردی که با آن کشتی ما داشتند مقابله به مثل شد، در برابر خطاهای قانونی آن‌ها ایستادیم و اجازه ندادیم که در حریم ایران کار خلاف قانون انجام دهند. در تجاوزی که پهپادشان کرد پاسخی آنی را دریافت کردند و به نظر من این‌ها بود که باعث شد که این‌ها بترسند.

کیخا گفت: برگ برنده از همه جهات دست ایران است چه در مباحث ملی و منطقه‌ای و چه در تدارکات سیاسی که ایران دیده و همگرایی که در کشورهای قدرتمند بلوک شرق مثل روسیه و ترکیه و ایران و چین ایجاد شده، همه این‌ها وحشتی را دل آمریکایی‌ها انداخته است و باعث شده که این‌ها در هر لحظه صحبتی کنند.

وی افزود: درنتیجه به نظر من حرف نهایی را ایشان (مقام معظم رهبری) می‌زنند و همه هم باید تابع باشیم و هستیم و حالا اینکه بعضا هم برخی در داخل صحبتی می‌کنند و نظراتی دارند و بنا به دلایلی مطرح می‌کنند خیلی نباید جدی گرفت، به هرحال ما یک حکومت آزاد و دموکراتیک هستیم. حرف نهایی و اصلی همان است که مقام معظم رهبری بیان داشته‌اند و تمسک به ایشان و کلام، رفتار و تصمیمات ایشان حداقل در همین دو سه ماه گذشته که این همگرایی‌ها در همه سطوح نظام بود و برخوردهای بسیار جدی و انقلابی که صورت گرفت، نشان داد حرف ایشان از جانب حق و درست است.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اگر همه همسو با هم این را عمل کنیم دشمن به زانو در می‌آید و همین حالا هم آمده است و این را باید تقویت کرد. در سطح افکار عمومی جامعه هم حتی کسانی که تحصیلاتی ندارند و مسئول نیستند این اعتماد به نفس در مقابله با دشمنان نظام خیلی تقویت شده است و این جای سپاس بسیار دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این سوال که از آنجایی که شما گفتید مقام معظم رهبری حرف نهایی را در مساله مذاکره با آمریکا می‌زنند و باتوجه به فرمایشات اخیر ایشان درباب اینکه اگر قرار باشد با آمریکا مذاکره‌ای صورت گیرد در قالب ۱+۵ و تنها با برگشت آمریکا به برجام ممکن است، اما چرا می‌بینیم برخی در کشور این بحث را مطرح می‌کنند که رهبری با برجام مخالف بودند و دولت در بحث برجام کار خودش را کرده و خلاف نظر رهبری عمل کرده‌ است؟، گفت: من چنین اعتقادی ندارم و قطعا هر تصمیمی که در گذشته و الان در مملکت گرفته شده، این هماهنگی بین مسئولان نظام وجود دارد. خدای ناکرده اینطور نیست که کسی به خودش اجازه دهد که خلاف نظر مقام معظم رهبری گام بردارد.  

وی اظهار داشت: به هرحال مقام معظم رهبری دست مسئولان دولتی و مجلسی را هیچ‌وقت نبسته‌اند. ممکن است ایشان خطوط کلی را ترسیم کنند ولی دست مسئولان دولتی را نبسته‌اند که شما هیچ کاری انجام ندهید. رهبری فرمودند که آمریکا برای ما مثل بقیه کشورها است و اینکه آن‌ها خود را تافته جدا بافته می‌دانند چنین چیزی نیست، آن‌ها هم مثل بقیه هستند. اگر می‌خواهد مذاکره کنند اولا برگردد ادب را رعایت کند و به همان تیم برگردند، ثانیا آن هم مثل بقیه است.

کیخا گفت: وقتی با بقیه نشستیم با آمریکا هم مثل بقیه می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم. ولی اینکه آمریکا بخواهد فکر کند که قدرت برتر است و با آن باید جداگانه بنشینیم از این خبرها نیست، آمریکا هم مثل بقیه است و اگر همچون بقیه و در کنار‌ آن‌ها بنشیند با او هم صحبت کنیم، هیچ فرقی برای ما ندارد و هیچ برتری هم برای ما ندارد و کمااینکه در خیلی موارد با این حرکاتی که در سطح بین‌المللی انجام دادند حتی ضعیف‌تر هم هست. آن‌ها حکومت‌های دیکتاتوری را در منطقه حمایت می‌کنند و جنایات انسانی را در افغانستان و عراق و پاکستان و... رقم زدند درنتیجه اینگونه نیست که یک کشور انقلابی مثل ایران بخواهد بنشیند با آمریکا مذاکره کند. بنده چنین اعتقادی ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز