خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

دلالان باید اطلاعات صحیح از قرارداد داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۵۲۹

با تصویب نمایندگان دلال باید اطلاعات صحیح و کاملی را در مورد جزییات معاملات مرتبط با موضوع دلالی به طرفین معامله ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۴ شهریور) نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه قانون تجارت که از سوی شورای نگهبان به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شده بود،با مواد با مواد ۴۵،۴۶،۴۷،۴۸ موافقت کردند.

بر اساس ماده ۴۵ این لایحه دلال در مقابل هر یک از طرفین مسئول خسارات ناشی از تقصیر خود است.

نمایندگان با تصویب ماده ۴۶ این لایحه نیز مقرر کردند دلال باید اطلاعات صحیح و کاملی را در مورد جزییات معاملات مرتبط با موضوع دلالی به طرفین معامله ارائه کند. حتی اگر دلالی را برای یکی از طرفین انجام دهد.

بر اساس ماده ۴۷ این لایحه که به تصویب مجلس رسید دلال نمی‌تواند از سوی یکی از طرفین معامله وجهی را دریافت، دینی را تادیه و یا این که تعهدات وی را اجرا کند مگر این که چنین اجازه‌ای داشته باشد.

به موجب ماده ۴۸ این لایحه که به تصویب مجلس رسید دلال مسئول حفظ و نگهداری کلیه‌ی اشیا و اسنادی است که ضمن معاملات به او تسلیم می‌شود. مگر این که ثابت کند تلف اشیا یا اسناد مذکور ناشی از علتی است که به شخص او یا کارکنان وی مستند نیست.

بر اساس ماده ۴۹ این لایحه هر گاه اسناد معامله در حضور دلال امضاء و یه به وسیله او رد و بدل شود دلال ضامن اصالت امضاهای مندرج در اسناد مذکور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز