خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

امکان دلالی در رشته‌های مختلف و در یک زمان برای چند آمر وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۴۹۳

نمایندگان مجلس با دلالی دلالان در رشته‌های مختلف و همچنین در یک زمان برای چند آمر موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه، ۴ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه قانون تجارت که از سوی شورای نگهبان به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شده بود، با ماده (۴۲) آن با ۱۳۰ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 در ماده ۴۲ آمده است: دلالی عقدی است که به موجب آن دلال در برابر دیگری (آمر) تعهد می‌کند که برای او طرف معامله پیدا کند و در انعقاد معامله با طرف مذکور وساطت نماید.

همچنین نمایندگان با ماده ۴۳ این لایحه نیز با ۱۲۵ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 در ماده ۴۳ آمده است: دلال می‌تواند در رشته های مختلف دلالی کند و شخصا نیز به تجارت بپردازد.

همچنین نمایندگان با ماده ۴۴ این لایحه نیز با ۱۲۳ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۴۴ آمده است: دلال می تواند در یک زمان برای چند آمر دلالی کند. در این صورت، باید آنها را از این موضوع و مسائل دیگری که ممکن است موجب تغییر رأی آنها شود آگاه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز