خبرگزاری کار ایران

ظریف با رئیس‌جمهور فرانسه دیدار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۱۸۴

وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس‌جمهور فرانسه دیدار می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، محمدجواد ظریف که در پاریس به سر می برد، ظهر امروز به وقت محلی با حضور در کاخ الیزه با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز نیز با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی ملاقات خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان که از روز یکشنبه عصر سفری فشرده را به چهار کشور اروپایی آغاز کرده است؛ دوشنبه شب در جمع ایرانی‌های مقیم سوئد از سفر خود به فرانسه خبر داد و گفت به دستور رئیس‌جمهور برای بررسی جزئیات پیشنهادهای برجامی مکرون، روز جمعه در پاریس خواهد بود.

امانوئل مکرون در ماه‌های اخیر رایزنی‌های تلفنی را با رئیس جمهور کشورمان برای حفظ برجام آغاز کرده است.

سفر ظریف به پاریس درحالی صورت می‌گیرد که فرانسه فردا میزبان اجلاس گروه ٧ خواهد بود و مکرون یک روز پیش از این نشست وزیر امور خارجه کشورمان را دعوت کرده است.

لازم به توضیح است که به علت غیرمنتظره بودن این سفر، تیم رسانه‌ای همراه وزیر امور خارجه فاقد روادید فرانسه بودند که وزارت کشور و وزارت خارجه این کشور برای پوشش کامل این سفر و دیدارهای دوجانبه، برای این تیم در فرصت کوتاهی روادید صادر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز