خبرگزاری کار ایران

وزیر امور توسعه و تجارت خارجی فنلاند در دیدار ظریف:

نقش فنلاند در کاهش تنش‌ها سازنده خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۰۷۸

محمدجواد ظریف در ادامه دیدارهای خود در فنلاند با ویله اسکیلاری وزیر امور توسعه و تجارت خارجی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، وزیر امور توسعه و تجارت خارجی فنلاند در این دیدار با اشاره به ریاست دوره ای کشورش بر اتحادیه اروپایی، این موضوع را فرصتی برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور دانست.

ویله اسکیلاری افزود: فنلاند امیدوار است  همکاریهای اقتصادی بین دو کشور افزایش یابد و از اینکه امریکا از برجام خارج شده و تبعاتی بر زندگی مردم ایران گذاشته بسیار متاسف هستیم و نگران هستیم تنش‌ها افزایش یابد؛ البته نقش فنلاند به عنوان رئیس اتحادیه اروپایی در کاهش تنش ها سازنده خواهد بود.

ویله اسکیلاری تاکید کرد: فرصت‌ها و زمینه های همکاری مشترک بین دو کشور از جمله در حوزه ICT و همکاری‌های دانشگاهی وجود دارد و چشم انداز افزایش روابط دوجانبه از طریق همکاری‌های پلی تکنیک بین ایران و فنلاندروشن است.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار اظهار داشت: فنلاند به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه می تواند به اجرای توافق هسته‌ای و عادی‌سازی روابط تجاری ایران کمک‌کننده باشد. در چارچوب برجام نیز تجار و فعالان اقتصادی انتظار و توقع بیشتری از اروپا داشته و دارند. اقدامات یکجانبه امریکا محدود به ایران‌ نخواهد ماند و دیگر شرکای اروپا را نیز هدف قرار گرفته است. برای مقابله با اقدامات یکجانبه و کاهش تاثیرات جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران، که مستقیما تبعات آن بر مردم وارد می‌شود، راهکارهایی مانند افزایش تجارت دوجانبه و استفاده از  تعاملات چند جانبه در قالب ابتکاراتی مثل اینستکس، وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز