خبرگزاری کار ایران

روحانی پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید بولیوی در تهران:

علاقمند به توسعه روابط با بولیوی در تمام زمینه‌ها هستیم/ تهران و لاپاز برای تحقق اهداف راهبردی خود در کنار هم هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۵۱۲

رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار با سفیر جدید بولیوی در ایران بر توسعه روابط با این کشور در همه زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: منطقه ما و آمریکای لاتین همواره با مشکلاتی مواجه بوده‌اند که ریشه این مشکلات را از یک جا می‌دانیم که آن مداخله و سودجویی قدرت‌های بزرگ است.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی روز یکشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید دولت چند ملیتی بولیوی در تهران، خاطرنشان کرد: ملت بولیوی یک ملت انقلابی است که برای استقلال خود همواره تلاش کرده و در برابر قدرت های بزرگ سر فرود نیاورده اند.

روحانی تصریح کرد: اعتقاد قلبی ما این است هر ملتی برای منافع خود در برابر تجاوزگران ایستادگی کند، پیروز خواهد شد و تاریخ نیز گواه این است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و بولیوی به عنوان دو کشور انقلابی، اهداف راهبردی داشته و در مجامع بین المللی مواضع مشترک دارند، تاکید کرد: دو کشور برای تحقق اهداف خود در کنار هم بوده و خواهند بود.

روحانی ابراز امیدواری کرد که در دوران ماموریت سفیر جدید بولیوی در تهران  روابط دو کشوردر زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بیش از پیش توسعه یابد و سرمایه گذاران و تجار دو طرف به هم نزدیک تر شوند.

" رومینا گوادالوپه پرز راموس" سفیر جدید  بولیوی در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور ایران و ابلاغ سلام گرم "اوو مورالس" رئیس جمهور کشورش به دولت و مردم ایران، تلاش برای توسعه بیش از پیش روابط دو کشور را ماموریت ویژه خود در تهران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ایران و بولیوی نقاط مشترک فراوانی دارند، افزود: انقلاب های مردمی دو کشور و رهبران برخاسته از قلوب مردم ، موقعیت ویژه جغرافیایی در منطقه و همچنین برخورداری از منابع بزرگ نفت و گاز از ویژگی های مشترک دو کشور است.

سفیر جدید بولیوی در ادامه حمایت از برنامه هسته ای ایران را موضع قاطع بولیوی اعلام کرد و گفت: تهران و لاپاز هر دو بدنبال مقابله با سیاست های یکجانبه گرایی آمریکا و مسابقه تسلیحاتی این کشور در منطقه هستند و  ما از استقلال و دموکراسی کشورهای هم حمایت می کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز