خبرگزاری کار ایران

ترکی در نطق میان دستور:

قدرت دفاعی‌مان تهدیدات نظامی علیه ایران را از اعتبار ساقط کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۰۸۱

نماینده مردم فریدون‌شهر با بیان اینکه ما باید پیرو ولایت باشیم گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در یک سال گذشته نشان از زوال آمریکا و اضمحلال قدرت‌های پوشالی استکبار دارد.

به گزارش ایلنا، اکبر ترکی نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور در نشست علنی نوبت صبح امروز  مجلس شورای اسلامی، با سلام و درود به روح پرفتوح حضرت امام(ره)، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی،گفت: عرض سلام و ادب به پیشگاه مقام عظمای ولایت ،ملت شریف ایران و مردم عزیز ۴ شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و میاندشت .میلاد با سعادت امام هادی(علیه السلام) و بازگشت سرافرازانه آزادگان عزیز به ایران اسلامی را تبریک عرض می کنم.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس ضمن تبریک عید سعید غدیر و هفته ولایت، ادامه داد:از صبر و شکیبایی مقاومت و استقامت آزادگان تقدیر و تشکر می‌کنم،مسیر ما مسیر غدیر است. اگر در جهت ولایت  و در مسیر غدیر حرکت کنیم، مطمئناً رستگار خواهیم بود و مطمئناً پیروزیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد:در مقابل صهیونیسم، امپریالیسم و آمریکا آن که می‌تواند مقاومت کند،پیروی از ولایت است. در مسیر غدیر حرکت کردن است.

وی ضمن تبریک سالگرد پیروزی جنگ ۳۳ روزه مقاومت حزب الله لبنان،مطرح کرد: درس مقاومت بود که ایستادگی مسلمانان جهان ایران اسلامی را در مقابل استکبار جهانی رقم زد.ما باید پیرو ولایت باشیم و فرمایشات مقام معظم رهبری در یک سال گذشته نشان از زوال آمریکا و اضمحلال قدرت‌های پوشالی استکبار را دارد.

ترکی ادامه داد: ما باید گفتمان مقاومتی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند،دنبال کنیم و از جوانان عزیز انقلابی در اداره کشور استفاده کنیم .

وی ادامه داد: سی و یکم مرداد ماه روز بزرگداشت  صنعت دفاعی است، پیشرفت های نظامی در کشور به ویژه در صنایع دفاعی با تکیه بر دانش و تخصص جوانان غیور و انقلابی به گونه‌ای است که علاوه بر تامین تمام نیازهای نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف و گوناگون امروز ایران اسلامی،آمادگی لازم را برای صدور تجهیزات نظامی را دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه قدرت دفاعی نظامی جمهوری اسلامی تهدیدات نظامی علیه ایران را از اعتبار ساقط کرده و همه می‌دانند هیچ کشوری جرات تجاوز به به ایران اسلامی را ندارد، مطرح کرد: برهمین اساس است که امروز دشمنان ما با رویکرد جنگ نرم و جنگ اقتصادی به مبارزه با ملت عزیز ما برخاسته است.

وی در ادامه افزود: از اقدامات بسیار خوب ریاست محترم قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی و اداری و ارتقاء سطح سلامت اداری و مبارزه با فساد به خصوص در قوه قضاییه، تشکر می کنم.

ترکی خطاب به رئیس جمهوری تاکید کرد: آقای روحانی ریاست محترم جمهور! وضع معیشتی مردم بد است. گذران زندگی برای مردم سخت شده است، حداقل، از آن ۱۴ میلیارد دلار معادل تقریباً ۱۴ هزار میلیارد تومان، پولی که برای تامین کالاهای اساسی در نظر گرفته شده بود گزارشی به مجلس ارائه شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند و مشکلات معیشتی شان حل شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس مطرح کرد: از وزیر راه و معاونان تشکر می کنم که حضورشان باعث شد که آسفالت بزرگراه تیرون-داران تامین شود و انشاالله ادامه پیدا کند. پروژه چهار بانده کردن داران -دورود با داشتن اعتبار ۲۲ میلیاردی در سال ۹۸ متوقف شده است، در خواست ماتسریع در این پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌ داران به شهرکرد که بیش از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۸ دارد، هنوز اقدامات اجرایی انجام نشده است ،مطالعات انجام شده و تشکر می‌کنم که انشاالله در این جهت تسریع شود. جاده های خاکی فریدونشهر بیش از ۱۷۰ کیلومتر است که مشکلات و تصادفاتی را منجر شده است.

ترکی ادامه داد: آمبولانس کمک‌داری که قرار بوده به روستای مسیر و پشت‌رود داده شود، انشاالله انجام شود. قدردانی می کنم از مسولان وزارت نفت و همچنین مشاور وزیر در امور قراردادهای گازی که گازرسانی به روستاهای پیشکوه و پشتکوه عملیات اجرایی در هفته آینده انجام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد:با تشکر از همکاری وزیر بهداشت، ارتقای سی تی اسکن ،راه اندازی MRI تجهیز کامل بیمارستان و ساختمان آن شده است.تکمیل طرح توسعه بیمارستان شهید رجایی را خواستاریم. ساختمان بیمارستان محلی در شهرستان بویین میاندشت،راه اندازی بخش دیالیز در بیمارستان بوعلی شهر چادگان، مورد توجه و مطالبه مردم است

وی با بیان اینکه در قسمت فاضلاب در چهار شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است، مطرح کرد: امیدواریم که شهر چادگان، داران و فریدونشهر ،دامنه ،بویین و میاندشت،محله آشر ،شهر افوس که ردیف بودجه خوبی را در سال ۹۸ برای آن تخصیص داده شده است انشاالله ادامه پیدا کند.مردم از آن منتفع شود.

ترکی مطرح کرد:کار اجرایی و جاده سد بلتاج دو و نیم کیلومتر در دست اقدام است، با دستور وزیر نیرو ،درخواستمان از مدیرعامل آن،این است که آب استان و تعیین سهمیه آب آن هرچه زودتر انجام شود. شش و نیم میلیون مترمکعب آب شرب به مردم این حوزه انتخابیه تخصیص داده شده است که عملیات اجرایی آن انجام شود.آبرسانی به روستاهای دهکلبعلی هر چه زودتر تسریع شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس مطرح کرد: پایگاه اورژانس هوایی که در استان اصفهان تصویب شده است،  یکی در شهر اصفهان  در شرق و غرب است. استدعای ما از دکتر نمکی و  وزارت بهداشت و درمان این است که دریکی از شهرستان‌ها ،خصوصاً شهرستان فریدن جانمایی شود که اورژانس هوایی آنجا تکمیل شود.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی ،پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی با توجه به شروع سال جدید تحصیلی، مطرح کرد: از رئیس جمهور درخواست داریم، وزیر آموزش و پرورش را معرفی کنند؛ تسریع در طرح رتبه بندی معلمان ،پرداخت پاداش بازنشستگان مخصوصاً معلمان را توجه داشته باشد.

ترکی با اشاره به طرح استحضاریه قیر یارانه ای در مجلس با توجه به فصل سرما مطرح کرد: کارهای خوبی در طرح هادی انجام شده است،بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در موضوع ساخت و سازها کمک کنند و همچنین موضوع بخشداری پیشگو و پشت کوه مورد توجه مردم است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس تاکید کرد: بحث درمان و مشکلات خانواده های محترم شهدا و ایثارگران هنوز حل نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز