خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی صورت گرفت

پاسخ کواکبیان به نگرانی آیت‌الله یزدی درباره مصوبه پسماندهای هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۸۱۴

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به نگرانی یکی از فقهای شورای نگهبان درباره مصوبه مربوط به پسماندهای هسته ای، گفت: اصلا اینگونه نیست که بخواهیم پسماندهای کشورهای دیگر را به کشور خودمان بیاوریم.

به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (شنبه ۲۶ مرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در واکنش به اظهارنظر یکی از فقهای شورای نگهبان در رابطه با مصوبه مجلس مبنی بر موافقت با "الحاق دولت ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا و سوخت مصرف شده"، گفت: در مورد بحث پسماندهای هسته ای به عنوان کسی که در زمان بررسی این لایحه به عنوان موافق با آن صحبت کرده ام، باید بگویم؛ اصلا اینگونه نیست که بخواهیم پسماندهای کشورهای دیگر را به کشور خودمان بیاوریم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خطاب به رئیس مجلس افزود: اگر جنابعالی در این مورد اظهارنظر کنید، شبهاتی که در افکار عمومی و فضای مجازی نسبت به شأن مجلس ایجاد شده است، رفع خواهد شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با این موضوع گفت: معاونت قوانین محلس توضیحات کاملی در این خصوص داده است.

نمایندگان مجلس در اواخر تیرماه سال جاری به لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی و مدیریت پسماندهای هسته ای رأی مثبت داده اند و در ادامه یکی از اعضای شورای نگهبان عنوان کرد که به سبب آنکه با تصویب این کنوانسیون ممکن است مسیر برای دفن زباله های هسته ای کشورهای دیگر در ایران باز شود، بنابراین چنین معاهده ای خلاف شرع و قانون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز