خبرگزاری کار ایران

پرنیان:

صنایع کوچک می‌توانند فرصت‌های شغلی قابل توجهی در کشور ایجاد کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۲۰۴

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت: خوشبختانه در حال افزایش اشتغالزایی در کشور هستیم و امسال و سال آینده سال رونق تولید داخلی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، صابر پرنیان مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز با بیان اینکه ۸۰۰ شهرک صنعتی در کشور فعال هستند که ۹۴ درصد آن را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند گفت: صنایع کوچک می‌توانند فرصت‌های شغلی قابل توجهی در کشور ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان با اعمال تحریم‌ها انتظار داشتند از نیمه دوم امسال صنعت کشورمان تعطیل شود گفت: نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه شاهد افزایش ظرفیت صنعتی در کشورمان هستیم. ۳۶ میلیون جوان ۱۵ تا ۴۰ ساله در ایران وجود دارد و جوانان ما ممتاز و با انگیزه‌ای هستند که ظرفیت اجرای پروژه‌های مهمی را دارند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران با تاکید بر اینکه ایران رتبه دوم دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای در جهان را دارد افزود: با چنین ظرفیتی در بین جوانان، کشورمان تحریم‌پذیر نیست که اگر به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم نهضت عظیمی در کشورمان شکل می‌گیرد.

پرنیان با اشاره به شکل‌گیری نهضت تولید داخل و اشتغال در ایران گفت: خوشبختانه در حال افزایش اشتغالزایی در کشور هستیم و امسال و سال آینده سال رونق تولید داخلی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران با بیان اینکه رهبری مساله مهم کشور را معیشت مردم می‌داند اظهار داشت: به طور قطع با تکیه بر روی تولید داخلی می‌توان موضوع معیشت مردم را بهبود بخشید و یکی از راهکارهای رفع مشکلات معیشت توسعه صنایع کوچک در کشورمان است.

وی گفت: در حال حاضر صنایع کوچک ۹۰ درصد صنعت کشور با ۶۳ درصد اشتغال پایدار تشکیل می‌دهند و صنایع کوچک عدالت صنعتی در کشور ایجاد می‌کنند چرا که در تمامی شهرها و روستاها امکان ایجاد چنین صنایع وجود دارد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی تهران با بیان اینکه صنایع کوچک باعث مردمی شدن اقتصاد می شود گفت: راهکار توسعه صنایع کوچک رفع موانع تولید است که رهبری هم به این موضوع تاکید دارند. مشکل فعالان اقتصادی و صنایع تحریم نیست بلکه بوروکراسی‌های اداری است. تولیدکنندگان از تحریم‌ها ناراحت نیستند بلکه از بوروکرارسی‌های اداری اظهار نارضایتی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ بن بستی برای تولید کشور وجود ندارد، گفت:‌ الان موقع لبیگ گفتن مسئولین است و باید میز کار خود را در کنار تولیدکنندگان و محیط کسب و کار بیاورند. نظام بانکی امروز باید در خدمت تولید و واحدهای نصعتی باشد.

پرنیان با تاکید بر اینکه معادن کشور می‌توانند ما را از نفت بی‌نیاز کنند گفت: باید انقلاب معدنی در کشور رخ دهد و ما می‌توانیم تنها با معدن اشتغالزایی قابل توجهی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه راهکار رونق در کشور اعتماد به جوانان و مدیریت جهادی است گفت: صنایع کوچک حدود ۳۵۰ هزار اشتغال دارند که می‌توانیم آن را به دو برابر برسانیم. با رونق اقتصادی می‌توانیم ریشه فقر را بخشکانیم و معتقدم پول‌های سرگردان فقط با رونق تولید اصلاح‌پذیر هستند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی تهران با تاکید بر لزوم استفاده از کالاهای داخلی گفت: چرا باید تولیدکننده ایرانی بر روی کالای داخلی برند خارجی نصب کند ایرانیان باید کالای داخلی را با افتخار مصرف کنند. تراز صادراتی کشور امسال مثبت بوده است. در کشورمان باید انقلاب صادراتی رخ دهد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز