خبرگزاری کار ایران

اسپوتنیک گزارش داد؛

انتقاد کارشناسان اروپایی نسبت به ائتلاف نظامی در خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۷۵۸

اسپوتنیک در گزارشی نظر کارشناسان در مورد ائتلاف نظامی در خلیج فارس را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، تلاش لندن برای ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج فارس انتقادهای زیادی را مطرح کرده است.

«فرانسوا نیکولو» سفیر سابق فرانسه در ایران در این باره گفت: در تنش‌های جاری منطقه خلیج فارس، اینکه فرانسه و کشورهای اروپایی بخواهند در حد وسط و اعتدال قرار بگیرند در شرایط کنونی کار سخت و دشواری است. فرانسه نمی‌خواهد خود را از انگلستان جدا کند اما ما این اعتقاد را داریم که بریتانیا نیز خودش در یک دام افتاده است.

«تیه‌ری کوویل» تحلیل‌گر اندیشکده فرانسوی «بنیاد روابط بین‌الملل و استراتژیک» نیز در این خصوص به اسپوتنیک گفت: حضور نظامی در خلیج فارس به کسی کمکی نخواهد کرد. ایران، استقرار نیروهای اروپایی در خلیج فارس را همکاری اروپا با آمریکا در راستای حداکثر فشار بر ایران استنباط می‌کند. بنابراین این حضور  کمکی به دیپلماسی مدنظر اروپا که در تلاش برای حفظ مشارکت ایران در برجام است، نخواهد کرد.

«امانوئل دوپوی» رئیس اندیشکده فرانسوی «بنیاد مطالعات چشم انداز و امنیت اروپا» هم در مورد این ائتلاف گفت: شرایط فرانسه بسیار حساس شده است و در واقع به نظر می‌رسد که وضعیت فرانسه شبیه به یک بندباز است. از یک طرف ما شاهد آن هستیم که ماکرون خواهان حل تنش‌ها از طریق دیپلماسی است و به شدت برای ایفای یک نقش واسطه‌ای و میانجیگرانه تلاش می‌کند. از سوی دیگر با پیشنهاد برای حضور در ائتلاف نظامی در خلیج فارس روبه‌رو است. البته اتفاقات اخیر بیان‌گر این است که فرانسه تا حد زیادی مستقل‌تر از سایر کشورهای اروپایی در مورد ایران عمل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز