خبرگزاری کار ایران

آیین‌نامه «ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری» به خانه بازگشت

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۴۶۹

در جلسه تخصصی کمیسیون خاص امور کلان‌شهر‌های هیئت دولت که به ریاست معاون دبیر کمیسیون سه‌شنبه ۱۸ تیر برگزار شد آیین‌نامه «ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری» به درخواست نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دستور کار خارج و برای بازبینی به این دستگاه عودت شد.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» دستگاه های اجرایی به استناد مصوبه هیئت وزیران، موظف به اجرای اقدامات اجتماعی – فرهنگی در کلان‌شهرها هستند. در این بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور تقویت گونه های مختلف گردشگری (مذهبی، سلامت، طبیعت، فرهنگی و ...) در شهرها موظف به تدوین آیین‌نامه مربوط است.

به همین منظور،‌ پیش‌نویس آیین‌نامه «ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری» از سوی سازمان مذکور، تهیه و جهت سیر مراحل تصمیم‌گیری به دولت ارائه شد.

آیین‌نامه مورد اشاره پس از طی مراحل بررسی در کمیسیون خاص امور کلان‌شهرها و طرح در کمیته های تخصصی،‌ به درخواست نماینده سازمان پیشنهاددهنده از دستور کار خارج شد تا پیشنهاد مورد تفاهم جدید با همکاری وزارت‌خانه های کشور، نیرو،‌ راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور با رعایت مواردی همچون ملاحظه اسناد بالادستی، جلوگیری از تکرار قوانین و مقررات مربوط، قابلیت اجرایی، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی به همراه تسهیلات و مشوق ها و نیز ضمانت اجرایی احکام، تهیه و مجددا به دولت ارائه شود.

گفتنی است جلسه تخصصی کمیسیون خاص امور کلان‌شهرها به ریاست داود آرین معاون دبیر کمیسیون و با حضور نمایندگان وزارت‌خانه های راه و شهرسازی، کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، صنعت،‌ معدن و تجارت، تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی، شورای‌عالی استان ها، سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حفاظت محیط زیست روز سه‌شنبه ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز