خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

در سال رونق تولید، ایجاد اشتغال و توانمند کردن روستائیان باید در اولویت باشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۰۲۶

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا : در سال رونق تولید، ایجاد اشتغال و توانمند کردن روستائیان به عنوان مولد های جامعه باید در اولویت باشد.

به گزارش ایلنا، رستم زاد در جلسه شورای مهارت این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما در حال حاضر به همت جوانان پرتلاش از لحاظ تولید علم و مباحث تئوریک در منطقه رتبه نخست را داراست و در جهان نیز جزو کشورهای پیشتاز در این زمینه می‌باشد ولی متاسفانه جز در چند حوزه که کار جهادی صورت گرفته در سایر حوزه‌ها نتوانستیم این دانش را عملیاتی و کاربردی نماییم که باید با عملیاتی و اجرایی کردن آنها به صورت کاربردی در جهت پیشرفت و توسعه جامعه بهره لازم را ببریم.

 وی اظهار کرد: بیش از هفت درصد منابع دنیا در کشور ماست اما تاکنون از این منابع به درستی استفاده نشده است و باید زمینه تولید، مهارت و اشتغال جوانان و به ویژه روستانشینان فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: حمایت از شغلهای  کوچک خانگی از قبیل گلیم بافی، کوزه گری، سفالگری و... می‌تواند در رونق محصولات صنایع دستی شهرستان و ایجاد اشتغال و خودکفایی خانوارتاثیر بسزایی داشته باشد.

رستم زاد ادامه داد: نباید حتما دنبال انجام پروژه‌های بزرگ باشیم، البته اگر بتوانیم و بشود بسیار خوب است؛ ولی اگر بتوانیم میزان تولیدی روستائیان را به طور مثال از یک تخم مرغ به دو تخم مرغ برسانیم به همین ترتیب تولید محصولات دامی ما نیز افزایش میابد که این خود یک اتفاق خوب هم برای مردم روستا و هم برای کل جامعه است زیرا یقین داریم همین عمل که در ظاهر بسیار کوچک است درچرخه تولید تاثیر گذارخواهد بود.

فرماندار آستارا گفت:  اگر چه بیکاری به یکی از مهمترین چالش‌های جامعه تبدیل شده اما دولت در بسترسازی برای تولید اشتغال، گام‌های موثری برداشته است و در این راه همه باید وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: نبود مهارت‌های لازم در بین جوانان، عامل مهمی در بیکاری و مهاجرت آنهاست و باید در توانمندسازی آنان، اقدامات بیشتری صورت گیرد تا بازار کار، جوانان دارای مهارت را جذب کند و البته خود مردم و جوانان در این راستا باید همت کنند و خود بهتر و بیشتر از هر دولتی می‌توانند دراین راستا تلاش کنند و موثر باشند و در این شرایط نیاز به یک اراده و پویش ملی داریم که خود مردم در مرکز آن و نیروی محرکه آن باید باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز