خبرگزاری کار ایران

سامانی خبر داد؛

دو تصمیم دولت برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی شهری

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۷۲۰

سخنگوی وزارت کشور از دو تصمیم دولت برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی شهری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید سلمان سامانی با بیان اینکه شورا و شهرداری های کشور تا کنون اقدامات ارزنده و بی‌شماری برای بهبود بخشیدن کیفیت زندگی مردم انجام داده اند، اظهار داشت: اجرای پروژه های عمرانی شهری یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های مدیریت های شهری در اقصی نقاط کشور است که بر اساس نیاز منطقه و شهر و طبق مطالعات دقیق در راستای گره گشایی از مشکلات مردم انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه نداشتن درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها مشکلات فراوانی را به وجود آورده است افزود: شهرداری های دارای رتبه های بالا و شهرداری های کلانشهرها معمولاً توانایی انجام برنامه‌های عمرانی شهری را بر اساس بودجه و درآمد خود دارند اما برخی از شهرداری‌های کوچک و کم درآمد برای تامین مالی پروژه ها عمران شهری خود با مشکل منابع مالی مواجه هستند که دولت برای حل این مشکل تصمیماتی اتخاذ کرده است.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: دو تصمیم مهم برای کمک به تامین مالی پروژه های عمرانی شهری از سوی دولت اتخاذ شده است که می تواند کمک شایانی در سرعت بخشیدن به اتمام پروژه های عمرانی در شهرهای کوچک داشته باشد.

سامانی با بیان اینکه شهرداری ها باید با توجه به محدویت های منابع مالی پروژه های عمرانی را بر اساس اولویت و نیازمندی های اساسی مردم اجرا و تکمیل کنند، اضافه کرد: اعطای وام قرض الحسنه به شهرداری‌های کم درآمد و انتشار اوراق مالی اسلامی دو تصمیم مهم دولت برای حل مشکل تامین مالی پروژه عمرانی شهری است.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین گزارش دریافتی، اعطای ۱۲۵ فقره وام قرض الحسنه به شهرداری‌های کشور به ارزش ۲۲۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان و انتشار بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به تصویب رسیده است.

سخنگوی وزارت کشور گفت: پرداخت وام های قرض الحسنه به شهرداری های کم درآمد آغاز شده و تا کنون حدود ۱۰۵ میلیارد تومان پرداخت شده و این اقدام با همت دولت با هدف رفع مشکلات شهرهای کم برخوردار ادامه دارد.

​سامانی یادآور شد: مشکلات موجود در شهرها یک مشکل عمومی است که از جمله آن می توان به تراکم فروشی با هدف تامین منابع مالی اشاره کرد به همین جهت وزارت کشور در این دوره لایحه درآمد پایدار شهری را تهیه و تدوین کرده که امیدواریم این لایحه هر چه زودتر به تصویب برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز