خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه ملی سنگاپور در گفت‌وگو با ایلنا:

غرب از انقلاب ایران واهمه دارد/ جنگ خلیج فارس برنده‌ای نخواهد داشت/ آرزوی اسرائیل تبدیل ایران به عراق، سوریه و لیبی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۶۲۹

استاد روابط بین الملل دانشگاه ملی سنگاپور جنگ در خلیج فارس را بدون برنده دانست و عواقب آن را بسیار خطرناک برشمرد و گفت: جنگ تنها اتفاق مورد علاقه اسرائیل است. اسرائیل فکر می‌کند می‌تواند ایران را به سرنوشت عراق، سوریه و لیبی دچار کند، اما اشتباه می‌کند.

بیلویر سینگ ( bilveer singh) استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های اخیر در خلیج فارس مطرح کرد.

غرب از انقلاب ایران ناراحت است و می‌خواهد تهران را تنبیه کند

این استاد دانشگاه درباره اختلاف‌های میان ایران و آمریکا گفت: تمام این اختلاف‌ها به این برمی‌گردد که غرب از انقلاب ایران ناراحت است و می‌خواهد ایران را تنبیه کند، غرب به خصوص آمریکا، دولت‌ها، مردم و کشورهایی را که در مقابل آنها می‌ایستند را دوست ندارد.

وی افزود: از سوی دیگر جان بولتون یکی از حامیان اصلی اسرائیل است. کسی که در کابینه ترامپ نقش مهمی دارد. انگلستان هم دنباله‌رو آمریکا و سیاست‌های آنهاست.

ایران باید با فریب ترامپ به کسب پیروزی‌های کوچک خود به پیروزی بزرگ برسد

بیلویر سینگ در ادامه در مورد مذاکره با ترامپ گفت: شما می‌توانید با ترامپ مذاکره کنید اما باید بدانید که ترامپ همیشه می‌خواهد برنده باشد. ایران باید بتواند استراتژی جذابی را مطرح کند که او را با پیروزی‌های کوچک فریب دهد و خود یک پیروزی بزرگ کسب کند.

وی همچنین در مورد عدم حمایت اروپا از ایران علیرغم تعهدات آنها در برجام گفت: این اتفاق به چند دلیل رخ می‌دهد اول آنکه آنها عادت کردند که دنباله‌رو آمریکا باشند و یا اینکه آنها نمی‌خواهند آمریکا را عصبانی کنند و از سوی دیگر هم برخی از گروه‌های ضداسلام در اروپا هستند که اروپا از آنها واهمه دارد.

جنگ احتمالی در خلیج فارس هیچ برنده‌ای نخواهد داشت

کشورهای منطقه در هرگونه جنگ احتمالی از آمریکا حمایت نخواهند کرد

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد احتمال بروز جنگ در خلیج فارس گفت: جنگ احتمالی در خلیج فارس هیچ برنده‌ای نخواهد داشت، در صورت هرگونه جنگی در این منطقه، دولت‌های فدرال در منطقه قدرت خود را از دست خواهند داد و غرب نیز از افزایش قیمت نفت رنج می‌برد. من بعید می‌دانم کشورهای حوزه خلیج فارس با توجه به رهبری بد آمریکا، از این کشور حمایت کنند.

آمریکایی‌ها نباید فقط به فکر خوشحالی رهبران اسرائیلی باشند

وی هم چنین در ادامه با تاکید بر دیپلماسی گفت: راه‌حل تنش‌های کنونی تنها گفت‌وگوست آمریکایی‌ها باید به منافع خود فکر کنند، نه اینکه به فکر خوشحالی رهبران اسرائیلی باشند. تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد سیاست‌های بد ادامه دارد.

اشتباه اسرائیل این است که فکر می‌کند می‌تواند ایران را به سرنوشت عراق، سوریه و لیبی دچار کند

بیلویر سینگ هم چنین درباره توقیف نفتکش‌ها در خلیج فارس گفت: هرگونه بی‌ثباتی در خلیج فارس خطرناک است ماجرای کشتی‌ها بسیار نگران‌کننده است هرگونه محاسبه اشتباه می‌تواند منجر به جنگ شود.

استاد دانشگاه ملی سنگاپور تاکید کرد: جنگ تنها اتفاق مورد علاقه اسرائیل است. اسرائیل فکر می‌کند می‌تواند ایران را به سرنوشت عراق، سوریه و لیبی دچار کند، اما اشتباه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز