خبرگزاری کار ایران

برخورد آموزش و پرورش با واحدهای آموزشی و پرورشی بدون مجوز در قالب عنوان «مدرسه»

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۹۷۷

وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد نموده با مراکز یا مجموعه هایی که بدون اخذ مجوز از وزارت آموزش و پرورش از عنوان «مدرسه» استفاده می‌نمایند، طبق قانون تعطیل موسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی رفتار شود.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت»، با توجه به تاسیس و فعالیت مراکز و مجموعه‌هایی بدون اخذ مجوز از وزارت آموزش و پرورش با عنوان "مدرسه" مانند "مدرسه یا مدارس طبیعت" و "مدرسه یا مدارس مسجد محور" در کشور و هم‌چنین، نظر به اینکه تأسیس، اداره و فعالیت اینگونه مراکز با اهداف و وظایف این وزارت و سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش و مفاد سند تحول بنیادین مغایرت دارد، این پیشنهاد به دولت ارائه شده است.

گفتنی است، در قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب ۱۹ آذر ۱۳۹۵ در تعریف مدرسه آمده: مدرسه واحد آموزشی و پرورشی است که آموزش‌های رسمی را از دوره پیش دبستان تا پایان دوره متوسطه ارائه می‌کند. وفق همین قانون مدرسه مطابق اهداف، ضوابط و دستورالعملهای عمومی وزارت آموزش و پرورش در داخل یا خارج از کشور تحت نظارت وزارت مذکور تاسیس و اداره می‌شود.

بدیهی است، اطلاق عنوان «مدرسه» صرفا برای واحدهای آموزشی و پرورشی که بر اساس اهداف، ضوابط و دستور العملهای  وزارت آموزش و پرورش تاسیس و اداره شوند، صحیح است و کاربرد این عنوان برای سایر مراکز و مجموعه ها که از این وزارت مجوز دریافت نکرده و منطبق با اهداف این مرجع نباشند فاقد محمل قانونی است.

به همین جهت وزارت آموزش و پرورش به منظور پیشگیری از تاسیس و فعالیت مراکز فاقد مجوز از وزارت آموزش و پرورش و جلوگیری از عنوان مدرسه به این گونه مراکز یا مجموعه‌ها پیشنهاد نموده تبصره‌ای به به بند (۱۴) ماده (۱۰) قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش مصوب ۲۵ بهمن ۱۳۶۶ الحاق گردد:

بنابراین پیشنهاد، اطلاق عنوان مدرسه تنها برای واحدهای آموزشی و پرورشی  که وزارت آموزش و پرورش مجوز تاسیس و فعالیت دریافت می‌کنند مجاز است. با مراکز یا مجموعه هایی که بدون اخذ مجوز از وزارت مذکور از عنوان مدرسه استفاده نمایند طبق قانون تعطیل موسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون اخذ مجوز قانونی دایر شده اند رفتار خواهد شد.

گفتنی است، این پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی هیئت دولت در حال بررسی کارشناسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز