خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال:

اروپایی‌ها همچنان برای باقی ماندن ایران در برجام تلاش می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۸۸۲

وال استریت ژورنال در گزارشی به بررسی تنش‌های حاضر در خلیج فارس پرداخت.

 به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، توقیف نفتکش استنا ایمپرو نخست وزیر جدید انگلیس را در نخستین هفته ورودش به قدرت، در یک وضعیت پیچیده و گیج‌کننده دیپلماتیک قرار داده است.

وی اکنون هم باید روابط لندن با واشنگتن را حفظ کند و همینطور تلاش کند، حمایت دولت‌های اروپایی را در ایجاد ماموریت مورد نظر خود با هدف تامین امنیت کشتی‌های انگلیس در خلیج فارس، جلب کند.

با توجه به خروج ترامپ از برجام و تنش‌های چند وقت گذشته میان ایران و آمریکا در خلیج فارس از جمله حمله به نفتکش‌ها و سرنگونی پهپاد آمریکایی، اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند همچنان خواهان باقی ماندن در توافق هسته‌ای هستند اما مقام‌های اروپایی گفته‌اند که خواهان ایمنی خطوط کشتیرانی در خلیج فارس هستند.

با این همه ایران در واکنش به این درخواست اعلام کرد که اعزام نیروی نظامی به خلیج فارس به مثابه افزایش تنش‌ها و تشدید بحران و اقدامی تحریک‌آمیز خواهد بود و پیشنهاد انگلستان در این زمینه و برای حل بحران پیش آمده را نپذیرفت. 

از سوی دیگر دیپلمات‌های فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین در جستجوی راه‌هایی هستند تا به ایران امتیازهای اقتصادی که خواهان آن است را در چهارچوب برجام اعطا کنند و برای نگاه داشتن ایران در برجام تلاش می‌کنند. تحریم‌های آمریکا به اقتصاد ایران صدمه زده است و ایران در واکنش به تحریم‌ها روند کاهش تعهدات خود در برجام را آغاز کرده و در این راستا میزان دخایر اورانیوم خود را افزایش داده و آماده اجرای کاهش تعهدات دیگرش در برجام است.

ایران آزمایش‌های موشکی خود را ادامه می‌دهد و در این زمینه نشان می‌دهد که نمی‌خواهد برنامه موشکی خود را متوقف کند این اقدام ایران با آزمایش‌های موشکی رژیم صهیونیستی همراه شد و نتانیاهو در این خصوص خبر از آزمایش‌های موشکی داد که توان مقابله با موشک‌های ایران را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز