خبرگزاری کار ایران

امروز در صحن علنی؛

شرایط تامین مالی طرح حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۸۲۴

نمایندگان در بررسی طرح حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام با ماده چهار این طرح درمورد شرایط تامین مالی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز مجلس در جریان بررسی طرح حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه مردمی با ماده چهار این طرح موافقت کردند.

بندهای این ماده درمورد شرایط تامین مالی این طرح به شرح زیر است:

الف- سهامداران شرکت مجری موظفند حداکثر یک سال پس از دریافت مجوز، نسبت به واگذاری حداقل ۳۰ درصد سهم شرکت مجری از طریق عرضه سهام یا صندوق سرمایه‌گذاری پروژه در چهارچوب قوانین مربوط و یا انتشار اوراق بهادار قابل تبدیل به سهام اقدام کنند؛ در غیر این صورت وزارت نفت موظف است نسبت به ابطال مجوز خوراک آنها اقدام کند.

ب- تأمین مالی از طریق ابزارها و نهادهای مالی بازار سرمایه و تضمین بازپرداخت اصل و فرع مبالغ سرمایه‌گذاری شده توسط مردم طبق قواعد و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار صورت خواهد گرفت. همچنین جهت تسهیل در فرآیند تأمین مالی از این طریق شرکت نفت ایران، بیمه‌ها و بانک‌های مجاز زیر نظر بانک مرکزی نیز می‌توانند پس از تأیید سازمان بورس اوراق بهادار در چهارچوب قانون به عنوان رکن ضامن ایفای نقش کنند.

پ- درخصوص آن دسته از دارایی‌هایی که تأمین مالی آنها از طریق صدور واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری پروژه جهت عرضه به عموم صورت می‌گیرد، هر گونه عوارض نقل و انتقال محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز