خبرگزاری کار ایران

خجسته در نطق میان دستور:

برای شفاف‌سازی دولت الکترونیک را اجرایی کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۳۴۷

نماینده مردم همدان گفت: برای شفاف سازی مجلس، دولت و قوه قضائیه باید با یکدیگر لینک شوند و دولت الکترونیک نیز اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، امیر خجسته در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: من امروز می‌خواهم به صورت مجمل گزارشی از عملکرد فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس را خدمت همکاران ارائه دهم؛ یکی از اقدامات فراکسیون پیگیری گزارشات مردمی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که باید دید که آیا تحقیق و تفحص‌های انجام گرفته در مجلس به نتیجه می‌رسد، افزود: در طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید ۳۰ هزار سند مورد بررسی قرار گرفت و یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات مشکوک‌الوصول و معوقات بانک دی بازگردانده شد؛ همچنین ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات مشکوک‌الوصول به دادگاه معرفی شده است.

وی اظهار کرد: با پیگیری و فشار فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری و نمایندگان ۴هزار و ۳۳۳ میلیون درهم از صرافی دی – که کلاهبرداری شده و به دبی فرستاده شده بود- برگردانده شد.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هتل سفیدکنار که با مبلغ ۱۲ میلیارد تومان واگذار شده بود، بازگردانده شد چراکه در حال حاضر ارزش این هتل بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

خجسته با بیان اینکه در حال حاضر متخلفان در دادگاه در حال مواخذه هستند و قوه قضائیه با آنها به شدت برخورد می‌کند، ادامه داد: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس اقدامات کارشناسی بسیاری برای رسیدگی به مشکلات بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان انجام داد و در این اقدامات مشخص شد ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشکوک‌الوصول با تضامین ضعیف پرداخت شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مطالبات مشکوک‌الوصول به بیت‌المال بازگردانده شده است، تصریح کرد: فراکسیون و نمایندگان حاضر در کمیته تحقیق و تفحص بانک دی و سرمایه با برگزاری جلسات بسیار با وزیر آموزش و پرورش پیگیر اعاده اموال به غارت رفته صندوق فرهنگیان بودند.

 این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: اردوگاه شهید باهنر به دلیل بدهی وزارت آموزش و پرورش با انعقاد قراردادی حدود ۴ هزار میلیارد تومان اجاره داده شد، براساس این قرارداد در صورتی که آموزش و پرورش نتواند اقساط خود را پرداخت کند طرف مقابل می‌تواند اردوگاه شهید باهنر را به تملک خود درآورد. این در حالی است که قیمت واقعی این اردوگاه حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است؛ این موضوع با همت نمایندگان تعیین تکلیف شد.

وی گفت: بند (ز) ماده (۲۹) مورد رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد از ۴۰ قرارداد منعقد شده در شرکت‌های نفتی جنوب ۳۹ مورد تخلف و تبانی وجود دارد، در حال حاضر با برگزاری جلسات متعدد با آقای زنگنه این موضوع پیگیری می‌شود.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس از بیشتر گمرکات کشور بازدید کرده و تمام راه‌های قاچاق را شناسایی کرده است و با همکاری قوه قضائیه وضعیت گمرکات تا حدودی ساماندهی شد.

خجسته تأکید کرد: یک هزار و ۱۲۸ کانتینر ظروف شیشه‌ای وارد کشور شده است که برخی مدعی بودند حتی یک کانتینر نیز وارد کشور نشده؛ این موضوع به دادگاه ارجاع شد و ۵۰۰ میلیارد تومان رد مال صورت گرفت و دادگاه برای فرد متخلف ۵ سال حبس صادر کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قاچاق بسیاری از راه ترانزیت از کشورهای عربی به قزاقستان صورت گرفته؛ محموله‌های پارچه‌های نفیس وارد کشور شده اما آنها به عنوان محموله سنگ به گمرک اظهار شده است که این موضوع نیز مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه‌ها باید با یکدیگر لینک شوند، گفت: قاچاق یک هزار و ۱۲۸ کانتینر به دلیل مشکلات در لینک سامانه است؛ ثبت سفارش غیرقانونی و غیرواقعی ۳۴ هزار خودرو به دلیل جزیره‌ای بودن سامانه اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: اگرچه ما مطرح کردیم ۳۴ هزار خودرو به صورت غیرواقعی ثبت سفارش شده اما آنها ادعا کردند دروغ است؛ پس از بررسی‌ها مشخص شد ۶ هزار و ۴۸۱ ثبت سفارش صورت گرفته و یک هزار و ۹۰۰ خودرو نیز وارد کشور شده است.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فرار مالیاتی ۵۰ هزار میلیاردی به دلیل ایراد در لینک سامانه‌ها با یکدیگر است؛ در حال حاضر سامانه‌ها جزیره‌ای عمل می‌کنند. برای شفاف سازی مجلس، دولت و قوه قضائیه باید با یکدیگر لینک شوند و دولت الکترونیک نیز اجرایی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز