خبرگزاری کار ایران

خجسته در نطق میان دستور:

دشمن تمامی تیرهای خود را شلیک کرده است/ مجلس در معرض یک آزمایش بزرگ در رابطه با معیشت مردم است

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۶۴۴

یک نماینده مردم همدان گفت: معیشت مردم در بودجه دیده نشده و امروز مجلس در معرض یک آزمایش بزرگ در رابطه با معیشت مردم است انتظار می رود درست تصمیم گیری و معیشت مردم را به نحو مطلوب مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا؛ امیر خجسته در نشست علنی امروز ( یک شنبه، ۳۰ دی ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، با تسلیت شهادت فاطمه زهرا ( س ) و یادآوری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: سالگرد پیروزی انقلاب را با قدرت و قوت جشن می گیریم و توهمات دشمن را خنثی و بی اثر می کنیم و در حرکت انقلابی که مقام معظم رهبری، مردم و دولت مان خواهد داشت این جشن منجر به ناامیدی دشمن خواهد شد.  

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دشمن معیشت مردم را هدف گرفته است، افزود: دشمن تمامی تیرهای خود را شلیک کرده و امروز با تمام قدرت در رابطه با معیشت مردم کار می کنند.

وی با یادآوری اینکه از دولت انتظار داشتیم در بودجه ۹۸ معیشت مردم را شفاف ببیند، تصریح کرد: معیشت مردم در بودجه دیده نشده و امروز مجلس در معرض یک آزمایش بزرگ در رابطه با معیشت مردم است انتظار می رود درست تصمیم گیری و معیشت مردم را به نحو مطلوب مدیریت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه فرار مالیاتی از درآمد مالیات و همچنین فرار از پرداخت عوارض گمرکی از میزان اخذ شده بیشتر است، گفت: اگر شفاف سازی کنیم به طور قطع منابع مالی خوبی از طریق شرکت ملی نفت، شرکت پخش فرآورده های نفتی، شرکت گاز و پتروشیمی داریم.

خجسته دوای درد بودجه سال ۹۸ را عدالت و شفاف سازی دانست و افزود: انتظار می رود همانطور مبلغ هدفمندی یارانه ها ۳۱ هزار میلیارد تومان بود و با پیگیری ها ۳۶ هزار میلیارد تومان شد و امروزه با شفاف سازی می بینیم که ۱۴۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که ۷ هزار میلیارد تومان آن مختص محرومان است انتظار می رود از طریق شفاف سازی و منابعی که مجلس می تواند اختصاص دهد معیشت مردم را حل کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان دولت ۷ هزار میلیارد تومان در بودجه و مجلس ۲ هزار میلیارتومان در نظر گرفته است، گفت: اگر ۵ میلیارد تومان دیگر پیش بینی کنیم بحث رتبه بندی در بودجه ۹۸ حل خواهد شد و این را باید عملیاتی کنیم.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت توجه جدی به حوزه فرهنگ و فرهنگیان، افزود: به همسان سازی حقوق بازنشستگان باید توجه شود و همچنین حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و حاشیه نشینان و روستاییان باید در دستور کار قرار گیرد و منابع حمایتی را پیش بینی کنیم.

وی خطاب به نمایندگان با تاکید بر اینکه مردم در شرایط سختی به سر می برند، تصریح کرد: در بودجه ۹۸ باید از این شرایط عبور کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه سایپا و ایران خودرو متعهد به تحویل ۲۷۰ هزار خودرو با قیمت قبل هستند، گفت: متاسفانه خودروسازان قیمت ها را سه نرخی کرده اند و جوابگوی مردم نیستند و به کمیسیون اصل ۹۰ تاکنون هیچ جوابی نداده اند؛ آقای وزیر شما از جنس مردم هستید این مساله را باید حل کنید و خودرو باید با همان قیمت قبل به مردم تحویل داده شود.

خجسته با انتقاد از قاچاق بی رویه طیور و دام خطاب به وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این موضوع را کنترل کنید، افزود: نیازهای اولیه مردم قاچاق می شود؛ این چه نوع مدیریت کشورداری است چرا باید نیاز اولیه مردم به خارج از کشور برود و ما سکوت کنیم این دیگر کار آمریکا نیست و خودمان درگیر هستیم باید این موضوع را مدیریت کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی در بحث دامداری سنتی وام ها را ارائه کند و جلوی پرداخت آنها را نگیرد، گفت: این وام ها باید به استان هایی که نیاز دارند پرداخت شود.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس دهم، یادآور شد: از دکتر لاریجانی به صورت کتبی خواستم جلسه محرمانه ای را داشته باشیم و بنده به عنوان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی بحث های گمرک و فسادهای موجود را گزارش کنیم انتظار می رود به این موضوع توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز