خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضاییه:

۵۰۰ میلیارد ریال بودجه به مجموعه قضایی استان مرکزی اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۲۴۵

رئیس قوه قضاییه از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه به مجموعه قضایی استان مرکزی برای حل مشکلات عمرانی و تکمیل پروژه ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ترک اراک در جمع خبرنگاران با تشریح دستاوردهای سفر خود و مسئولان عالی قضایی به استان مرکزی تصریح کرد: جلساتی که امروز با خانواده های معظم شهدا، اصناف و بازاریان، نمایندگان کارگران و مسئولان شرکت های صنعتی، علما، روحانیون، نخبگان و اساتید دانشگاه، کارکنان و قضات دادگستری و شورای اداری استان مرکزی برگزار کردیم، جلساتی بسیار مفید و اثربخش بود که در جریان آنها با نقطه نظرات این بزرگواران آشنا شدیم.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت رفع موانع تولید، به راهکار های اتخاذ شده برای تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی مربوط به واگذاری شرکت ها و خصوصی سازی برخی کارخانجات که مورد گلایه صاحبان صنایع بود، اشاره کرد و افزود: در نشست با نمایندگان کارگران شرکت های هپکو، واگن سازی، آلومینیوم، ماشین سازی و ...  مقرر شد که کمیسیونی کاری برای پیگیری مصداقی پرونده های قضایی و بررسی مشکلات موجود تشکیل شود تا ماحصل بررسی ها به مراجع مربوطه از جمله دولت، مجلس و دستگاه قضایی انتقال یابد.

آیت الله رئیسی با اشاره به نشست با نخبگان استان بر ضرورت ارتباط مستمر حوزه و دانشگاه با دستگاه قضایی و همچنین ارتباط موثر دانشگاه با بخش صنعت و دستگاه های اجرایی تاکید و خاطرنشان کرد: ارتباط حوزه با دستگاه قضایی از جهت ارتقای سطح علمی قوه قضاییه و همچنین کادرسازی اهمیت بسزایی دارد.

رئیس قوه قضاییه، طولانی ترین جلسه خود در استان مرکزی را نشست سه ساعته ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان عنوان کرد و با اشاره به نشست پایانی این سفر که جلسه مسئولان عالی قضایی بود اظهار کرد: روز گذشته ۱۱ نفر از مسئولان قضایی را به تمام شهرستانهای استان اعزام کردیم که نشست های مختلفی داشتند و مجموع بررسی های آنها در جلسه مسئولان قضایی مطرح و تصمیماتی برای رفع مشکلات اتخاذ شد.

آیت الله رئیسی گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده مقرر شد نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال به شهرستان های استان مرکزی اختصاص یابد که این مبلغ عمدتا مربوط به ساختمان ها و تکمیل پروژه هاست تا قضات و کارکنان و همچنین ارباب رجوع در شرایط بهتری باشند.

براساس این گزارش، رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی دقایقی قبل اراک را به مقصد تهران ترک کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز