خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضاییه:

شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم، جلوه‌ای از همگرایی قوای سه‌گانه است

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۶۷۷

نخستین جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم، عصر چهارشنبه ۲۹ خرداد به ریاست رئیس قوه قضاییه و با حضور جمعی از مسئولان قوای مجریه، مقننه و قضاییه، فرماندهان نظامی و انتظامی و رئیس سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش ایلنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در این جلسه با بیان اینکه برای پیشگیری از جرم بیش از دلایل نقلی، دلایل عقلی وجود دارد و همه دستگاه ها در کشور ماموریت پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری های اجتماعی را بر عهده دارند، تصریح کرد: ما جامعه خود را جامعه ای بری از جرم، ناهنجاری و جنایت می خواهیم و این می طلبد که مدیران کشور با هم اندیشی و همگرایی در این عرصه فعال شوند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: قانونگذار در سال ۹۴ قانونی تصویب کرد که به موجب آن شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شد که عمده ترین وظیفه این شورا، سیاستگذاری کلان برای پیشگیری از جرم و تهیه یک برنامه ملی منطبق با وظایف سه قوه است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بررسی وضعیت جامعه و یافتن علل وقوع جرم در جامعه از دیگر وظایف این شورا است، افزود: ضمن ارج نهادن به تلاش های دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد در عرصه پیشگیری از وقوع جرم به ویژه در دستگاه های فرهنگی، بحث اصلاح ساختارهای فسادزا و جرم زا را باید در دستور کار قرار دهیم تا اساسا امکان وقوع جرم وجود نداشته باشد.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: ان شاءالله این جلسه به عنوان یک شورای قانونی، جلوه ای از همگرایی و همدلی قوای سه گانه باشد و همگی با دغدغه ی داشتن یک جامعه سالم بتوانیم اهداف قانون را محقق کنیم.

آیت الله رئیسی در پایان از همه اعضا خواست که حضوری فعال در جلسات شورا داشته باشند تا یک کار متفاوت نسبت به گذشته در عرصه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی شکل گیرد.

براساس این گزارش، جمعی از اعضای حاضر در این جلسه نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

در این جلسه، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دژ پسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور، حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه، عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان نظامی و مسئولان عالی قضایی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز