خبرگزاری کار ایران

امیری:

۲ موافقتنامه بین ایران و کشورهای فنلاند و ویتنام ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۰۶۸

معاون پارلمانی رئیس جمهور از ابلاغ دو موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های جمهوری فنلاند و جمهوری سوسیالیستی ویتنام درباره کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و دو کشور جمهوری فنلاند و جمهوری سوسیالیستی ویتنام درباره کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی ابلاغ شده است، بیان داشت:  قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فنلاند درباره کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی با هدف توسعه تجاری و تامین اهداف اقتصادی آن و ثمربخش بودن استقرار یک بستر قانونی مناسب جهت گسترش تجارت سالم بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی فنلاند منعقد گردیده است.

وی افزود: این قانون می تواند با ایجاد تسهیلات مناسب در روابط بین دو کشور و در راستای ارزیابی دقیق حقوق گمرکی، مالیات ها و سایر عوارض و هزینه ها در مورد کالاهای وارداتی و صادراتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح اقدامات مربوط به ممنوعیت، محدودیت و کنترل کالاهای یاد شده موثر واقع گردد.

امیری همچنین گفت: قانون موافقتنامه همکاری و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و اداره کل گمرک جمهوری سوسیالیستی ویتنام ابلاغ گردید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه افزود: این موافقتنامه در جهت توسعه تجاری و تامین اهداف اقتصادی آن و ثمربخش بودن استقرار یک بستر قانونی مناسب جهت گسترش تجارت سالم بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سوسیالیستی ویتنام به منظور ایجاد تسهیلات مناسب در روابط اقتصادی دو کشور منعقد شد.

وی افزود: در راستای ارزیابی دقیق حقوق گمرکی، مالیات ها و سایر عوارض و هزینه ها در مورد کالاهای وارداتی و صادراتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح اقدامات مربوط به ممنوعیت، محدودیت و کنترل کالاهای یاد شده، این قانون راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز