خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای:

دشمن است که باید به فکر چاره باشد/ امید از قوه قضاییه به سایر قوا و نهادها القا شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۵۰۰

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: امروز در شرایطی که پیش آمده همه نظام و همه بخش‌های ما از استحکام و اقتدار لازم برخوردار شده و این دشمن است که باید به فکر چاره باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه که بعد از ظهر امروز در ساختمان مرکزی قوه قضائیه برگزار شد، گفت: خدا را شاکر هستم هم بابت نعمت بزرگ ولایت و امامت انقلاب و اینکه در این نظام ولایی؛ ما از مدیران تکلیف‌مداری بهره‌مند هستیم که هر کجا که مسئولیت زمین مانده باشد و پیشنهاد شود با احساس مسئولیت بارها را برمی‌دارند و وظیفه را می‌پذیرند و اگر جایی جابجایی صورت بگیرد، با یک خوشرویی از آن استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی، دشمن در مسیر انقلاب سنگ‌اندازی می‌کرد و این سنگ‌اندازی به این دلیل بود که اجازه ندهد این عدل اسلامی که برای همگان گوارا است به طور کامل محقق شود و در طول این ۴۰ سال برای این نظام ولایی سنگ اندازی ‌ای زیادی داشته‌اند و البته گمان می‌کردند و باور نمی‌کردند که این نظام ولایی اسلامی پا بگیرد و بتواند استقلال پیدا کند و بتواند ادامه حیات بدهد.

اژه‌ای افزود: دشمن البته هر مقدار که در طول این ۴۰ سال جلوتر آمد، دید که کار سخت‌تر است و بعد که دید حداقل حال که نتوانسته نظام اسلامی را بر اندازد آن را متوقف کند و بتواند از شتاب حرکت این نظام کم کند. در این راستا هم نسبت به ارگان‌ها، نهادها و یا احیاناً برنامه‌هایی که بیشتر فکر می‌کند مزاحمش است شیطنت بیشتری نیز می‌کند و تبلیغات سوء بیشتری دارد و سعی می‌کند آن را از چشم مردم بیاندازد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در همین راستا ملاحظه می‌فرمایید که در تمام طول این ۴۰ سال یکی از هجمه‌های سنگین نظام سلطه و در رأس آن شیطان بزرگ آمریکا شیطنت‌هایی بود که علیه دادگاه‌های انقلاب داشتند چراکه می‌دانستند این دادگاه انقلاب است که با نیروهای مومن و متعهد نقشه‌های آنها را خنثی می‌کند. دادگاه‌های انقلاب است که در مقابل افراد فاسد و فاجر و افرادی که امنیت کشور را به خطر می‌اندازند و به بیت‌المال دست اندازی کردند، ایستاده و تعقیب کرده و به مجازات می‌رساند.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی شیطان بزرگ علیه نیروهای مسلح و به ویژه سپاه پاسداران هجمه‌های سنگینی داشته و دارد چون احساس می‌کرد که این سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که می‌تواند مقابل تعدی و تجاوز استکبار بایستد.

اژه‌ای ادامه داد: دستگاه دیگری هم در جهت حمایت از مردم و جلوگیری از نفوذ عوامل استکبار ایستادگی بیشتری داشته و هجمه بیشتری نیز دریافت کرده است امروز هم می‌بینید که یکی از مراکزی که مورد هجمه عملیات روانی دشمن قرار گرفته قوه قضاییه است و به حمدالله امروز در شرایطی که پیش آمده همه نظام و همه بخش‌های ما از استحکام و اقتدار لازم برخوردار شده و این دشمن است که باید به فکر چاره باشد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز ابتکار عمل به دست جمهوری اسلامی است و امروز قوه قضاییه در یک شرایطی قرار گرفته که هجمه بسیار سنگینی علیه خود تحمل می‌کند ما ۴۰ سال تجربه را پشت سر گذاشته‌ایم در آستانه دهه پنجم انقلاب هستیم. گام دوم انقلاب آغاز شده و نسل کشور عوض شده است. نسلی که انقلاب کردند دیگر امروز حضور ندارند نسل سوم و چهارم امروز در کشور سنین نوجوانی و جوانی را طی می‌کنند.

وی افزود: امروز پس از ٤٠ سال مردم ما این توقع را دارند و رهبر عزیز ما هم این توقع را دارد. ما الان در یک جایگاه خوبی قرار داریم در منطقه و دنیا و الان پایه‌های نظام جمهوری اسلامی به خوبی استحکام پیدا کرده و دشمن نمی‌تواند هر روز به بهانه‌ای علیه ما اقدام داشته باشد. در این شرایط باید همان هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران که تحقق عدالت در همه ابعاد زندگی است، محقق شود. امروز این انتظار از کل نظام وجود دارد اما از قوه قضائیه یک انتظار خاصی وجود دارد.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: شما ملاحظه می‌کنید که امروز همه مردم نگاه به قوه قضاییه دارند. نگاه‌ها و همه امیدها حتی در نارسایی‌هایی که مستقیما به قوه قضائیه مربوط نمی‌شود، نیز به این قوه است.

محسنی اژه‌ای گفت: امروز فقط قاضی ما نیست که باید برای تحقق عدالت تلاش کند. همه باید با روحیه جهادی و تلاش وارد شوند و امید را نه تنها ناامید نکنیم بلکه این امیدی که از قوه قضاییه شکل می‌گیرد به سایر قوا و نهادهای نظام القا شود تا مردم امیدوار باشند.

وی افزود: البته دشمن هم در این شرایط ساکت ننشسته و سعی می‌کنند با فشارهای زیاد بر مردم آنها را در فشار اقتصادی قرار دهند و در اقدامات بعدی هم آن را به دردسر بیاندازد البته دشمن خودش می‌داند که نمی‌تواند نظام را ساقط کند اما می‌توانند مشکلاتی را ایجاد کنند.

محسنی اژه ای گفت: ایران چهلمین سال انقلاب خود را جشن گرفت و آنها دیدند دی ماه ۹۷ هم گذشت و جشن چهل ساله انقلاب در ایران گرفته شد و مردم هم پشت نظام خود هستند و ما از سال قبل و سال‌های قبل بهتر هستیم.

وی ادامه داد: امروز شوکت و نفوذ منطقه‌ای و بین‌المللی ما بیشتر شده و همین موضوع هم وظیفه ما را بیشتر می‌کند.

محسنی اژه ای با اشاره به جلسه تودیع و معارفه گفت: یکی از مدیران با سابقه قوه آقای کهزادی بود و همه توان خود را به کار گرفتند اما آیا به نقطه مطلوب رسیدند، خیر نرسیدند ولی ایشان تمام تلاش و وسعشان را برای خدمت‌رسانی بهتر بکار گرفتند و آرزوی موفقیت برای مسئولیت‌های بعدی ایشان را دارم و از  فروزانمهر تشکر می‌کنم که این مسئولیت را پذیرفتند.

وی ادامه داد: آقای کهزادی با مشکلی روبرو بودند که ان‌شاالله مرتفع شود. ان‌شاالله این مشکلات کمتر شود که این مشکل بخشی از وظایفی بود که مربوط به این معاونت است و پراکنده شده بود. بخشی از ساخت و سازهای ما در جای دیگری بود و بعضی از مسائلی که می‌توانست خدمت‌رسانی کند در اختیار ایشان نبود که امیدواریم با تلاش این مشکل رفع شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: در مورد مسائل مهندسی تا الان تلاش شده ولی در جهت استحکام و ماندگاری این قسمت هرچه تلاش کنیم، سرمایه گذاری است و آن را باید ادامه دهیم. از این معاونت توقعاتی است و بخش کوچکی از آن که اثربخشی‌اش زیاد است در جهت سلامت نیروهای انسانی ماست و هر میزان که ممکن است از جهت پزشکی کمک کنیم و آقای کهزادی قدم‌های خوبی برداشته ولی هنوز جا دارد برای سلامت مجموعه انسانی قدم‌های بیشتری برداریم و بازنشستگان را فراموش نکنیم. نباید آنها را رها کنیم و رسیدگی به امور جسمی و روحی هم برای شاغلان و هم برای بازنشستگان مهم است و باید تلاش مضاعفی را داشته باشیم.

محسنی اژه‌ای افزود: در شرایط جنگ‌ اقتصادی و تحمیلی هستیم ان‌شاالله از آن عبور خواهیم کرد و بشارت های خوبی می دهند که تحریم های ظالمانه برای جوانان و دانشمندان و اعتماد مردم به داشته های خودشان،  زیاد شده است. ما باید در جنگ اقتصادی زندگی اداری و شخصی مان را متناسب با ان تعریف کنیم و باید ببینیم کجا را می توانیم صرفه جویی کنیم و از این امکانات موجود بیشترین بهره برداری را کنیم و راه های میان بر و کم هزینه تر را انتخاب کنیم و بازنگری در مجموعه کارهای اداری داشته باشیم .

وی افزود: در همه بخش ها انضباط و نظارت لازم است ولی هرجا که مسائل مالی است دقت بیشتری لازم است لذا این معاونت که یکی از وظایفش امور مالی است باید به این موضوع توجه کند.

اژه‌ای با اشاره به مساله مهم مسکن گفت: قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده ولی ما نباید مایوس شویم و باید راهکارهایی را برای بهره‌مند شدن همکارانمان در جهت تامین مسکن برداریم تا این دغدغه پرسنل‌مان کم شود. ما شرکت تعاونی‌های متعددی داریم ولی آسیب داشته‌اند و همه صاحب مسکن نشدند لذا باید آن را ساماندهی کنیم. البته ما صندوق‌های قرض الحسنه هم داریم اما نیاز به بازنگری بیشتر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز